Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Time Machine via PCn

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu är det såhär att jag har en MBP och en stationär PC. I PC'n sitter en intern hårddisk som jag skulle vilja använda som backup för min mac mha time machine. De måste ju gå på nåt sätt?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-09-16 22:51

Det borde gå på samma sätt som mot Windows Home Server, under förutsättning att delningen på nätverket fungerar:
Time machine backup till Windows Home Server Osx DL IT Konsult

Funkar inte ovan så kolla in:
http://www.xiotios.com/itimemachine.html

Är det ok om jag lånar tråden lite. Jag har en extern usb-disk kopplad till min iMac nu, men tycker att det surrar/småtjuter så jag stör mig på det.

Jag kör den som timemachine-disk idag, men skulle jag kunna flytta den och koppla in den i min windows server 2008 r2 och ändå använda den som timemachine på iMacen ?

Ursprungligen av yabbah:

Är det ok om jag lånar tråden lite. Jag har en extern usb-disk kopplad till min iMac nu, men tycker att det surrar/småtjuter så jag stör mig på det.

Jag kör den som timemachine-disk idag, men skulle jag kunna flytta den och koppla in den i min windows server 2008 r2 och ändå använda den som timemachine på iMacen ?

TM kräver att disken är formatterad i Mac OS Extended, journalförd och dessutom som GUID har jag för mig.
Möjligen om du prtitionerar disken i två delar och har en partition i NTFS eller FAT32, den andra i MacOS Ext.

Låter som en jäkla röra bara. ....

Man KAN skaffa en uSB-förlängningskabel på 2m och lägga disken i en byrålåda elelr liknande, en bit ifrån....

1
Bevaka tråden