Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köp inte Elgato Turbo.264 HD!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2010-09-17 16:51

Har man en Mac från senare år är det bortkastade pengar. Jag har testat Elgato Turbo.264 HD på två nya iMacs och en ny MacPro. QuickTime packar t.ex. en fil till "Apple TV" (H264) betydligt snabbare än vad Elgato Turbo.264 HD presterar.
Elgato Turbo.264 HD är nog bara vettigt för gamla slöa burkar.

Dessutom; Elgato Turbo.264 HD packar fult. QT packar vackrare (skarpare) med endast marginellt större filstorlek.

Varning utfärdas för denna produkt. Köp INTE Elgato Turbo.264 HD om du har en dator från 2008 och framåt.

Exakt, för de nya Macarna stödjer också H.264-kodning i hårdvara, till skillnad från äldre Macar.

Tack för bra tips!

Jag har sneglat på em Elgato turbo jag också och läst mig till att orginalversionen, den utan HD efter sig, är ganska meningslös till min dator. Men jag undrar hur prestandan är jämfört med min dator. Jag har en iMac 2,4 ghz Intel Core 2 Duo, 3 gig ram och ATI HD2600.

Är det någon stor skillnad i prestanda tror ni? Känns inte aktuellt för det priset om man inte får dubbel hastighet i konverteringarna i alla fall.

• Medlem
  • Harestad
  • 2011-03-02 23:30

Jag är lite nyfiken på att skaffa ElGato Turbo.264 HD till min Macbook Air, eftersom att just kodningen till H.264 går långsamt. Vad tror ni? Vinner jag tid när jag kodar genom ElGaton? Eller är dagens datorer redan tillräckligt bra?

1
Bevaka tråden