Jag är tacksam för alla svar och ledsen för att jag inte inte svarat själv tidigare men vill gärna försöka hitta lösningar på egen hand för att lära mig men det har inte varit mycket tid till det, tyvärr.
Jo, anledningen till att jag vill köra Windows på Mac är att jag har CS-serien i Windowsformat.
I alla fall, jag märkte att själva installationsstarten inte var någon svår nöt att knäcka direkt. Hade installationsskivan i när jag startade installationen och den skulle tydligen i när man klickat "Starta installation". Så svårt var det...
Sen fick jag självklart problemet med svart skärm som tydligen ska vara vanligt på 27-tummarn men löste det via den här länken (Boot Camp: iMac visar en svart skärm under installationen av Windows 7) för er som fått det problemet.
Sen sprang jag ju på det sista och ännu olösta problemet. Allt verkade klart men jag har köpt Windows 7 via Mecenat, rabatter från CSN, och tydligen var versionen en Upgrade vilket gör att jag måste ha XP eller Vista installerat innan. Så jävla klantigt av mig...
Kan man nu ladda ner någon gammal gratisversion av XP eller måste man helt enkelt höra sig för i vänkretsen?