Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Det finns en del trådar kring SSD redan - men jag hittade ingen som specifikt passade för min fundering gällande en Corsair SSD Force Series 2,5" 120GB.
Skulle denna disk fungera utmärkt att köra i en MacBook vit unibody?
Har en sån nu i min MBP (late 2007). Funkar si å så. Hänger sig. Men kan bero på SMS (Motionsensorn där). Prövat stänga av den nu, så vi får se. Men hastigheten är brutal!
Har en sån nu i min MBP (late 2007). Funkar si å så. Hänger sig. Men kan bero på SMS (Motionsensorn där). Prövat stänga av den nu, så vi får se. Men hastigheten är brutal!
Jag har en likadan i min MBP, den sista innan unibodyn kom. Jag tycker dock inte att jag får några fantasihastigheter så jag undrar vad du har kommit upp i för läs/skriv resultat. Har du kört något disktestprogram som t.ex. AJA System test? Vad får du för resultat där?
Corsair Force hårddiskarna har i dagsläget problem att de stänger av sig själv då och då samt att de ibland inte fungerar när man tar datorn ur vänteläge.
Det kommer dock en firmwire uppdatering, men annars kan jag rekommendera OCZ Vertex 2 som ger mer eller mindre samma prestanda.
Jag antog att det var nåt sånt. Den är iaf bättre än originaldisken så jag ska inte klaga.
Fördelen är att man kan flytta över den till nästa dator och då kan man förvänta sig bättre prestanda.
Jag har senaste vita macbooken med exakt den disken.
Den har fått kernel panic någon enstaka gång med hänvisning till hibernation efteråt, vet inte om det beror på disken eller inte.
I övrigt funkar det klockrent och vilken enorm skillnad i hastighet!
För min del räckte det med en firmware uppdatering så var problemet med hibernation löst.
Den du tittar på är ju dock en nyare modell med annan styrkrets.