Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Får ingen bild på extern DELL U2410 vid högsta upplösningen

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla,

Har en ny MacBook Pro 2.53 GHz Intel Core i5 med NVIDIA GeForce GT 330M och har precis fått en ny extern Dell U2410. Dock får jag ingen bild när jag kör högsta upplösningen (1920x1200) på den externa. Den är kopplad med en Mini DisplayPort till DVI-adapter.

Jag får bild på den externa när jag kör några lägre upplösningar (1360x768, 1280x1024, 1024x768, ...) och ej "Mirror Displays". "Mirror Displays" funkar upp till 1024x768.

Jag vill ju kunna köra max på MacBook:en (1440x900) och max på externa (1920x1200).

Någon som vet hur jag skulle kunna lösa detta?

Jag har ett liknande problem med min MBP (13", mitten av 2009), som har blivit värre med tiden (!). Det började med att min 24"-skärm plötsligt tappade signalen. Jag bytte DVI-kabel och då funkade det ett tag igen. När den slocknade nästa gång bytte jag till HDMI och då var det inga problem (lägre upplösning). Testade sedan en tredje DVI-kabel och då fick jag bild igen på högsta upplösningen. Skärmen tappade dock signalen ibland och blev svart någon sekund.

Har ofta datorn kopplad till min 42"-teve (1920x1080) häromdagen slocknade även den. Jag drog ur och satte i sladden ett par gånger och bilden kom tillbaka. Men det fortsatte strula och jag gick ner till 720p istället. Inga problem. Har kört teven på 1080p i snart ett år och NU bestämmer sig datorn för att inte gilla det..?

Satte datorskärmen till 1600x1200 (svarta kanter på sidorna) och har inte haft några blackouts med den upplösningen.

Jag testade även att boota från en helt fräsch installation på extern disk och det var ingen skillnad, så jag antar att det är ett hårdvarufel.

1
Bevaka tråden