Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

kompletta tråden för macmini som htpc

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Jag har en macmini som jag använder som mediaserver , dvs att alla mina skivor finns intankade på iTunes, samt att man ser på voddler och headweb på tv:n genom macmini'n.

Jag har som många andra försökt hitta ytterligare information om att använda macmini som en mediaserver. Det är dock svårt tycker jag att (på svenska och om svenska förhållanden) hitta information på nätet. Därför tänkte jag att man kanske kunde starta en tråd.

Enligt min uppfattning är det sannolikt följande punkter som många undrar över.

1. Se på tv och spela in tv program med macmini (med boxer, comhem, canalplus)

2. Kopiera filmer, tvprogram mm som finns inspelade på en pvr.

Det finns säkert mer - men det vore både roligt och bra - om den är tråden kunde växa.

Beträffande punkten 1, har jag funnit följande.

Elgato Eye-TV hybrid verkar fungerar med både boxer och kabel-tv, i vart fall på papperet. Har ingen så jag vet inte hur det fungerar.

Beträffande punkten 2 så verkar det som om ElGato's Video Capture kan användas för att föra över material från t.ex en inspelningsbar digital-box (se Video Capture features). Även med denna produkt så saknar jag den själv och kan inte säga hur den fungerar. Vore därför intressant att veta om den ger bra resultat.

Med förhoppning om flera inlägg

Det finns redan en stor tråd om just detta ämne. Var vänliga sök innan ni startar nya trådar.

http://www.99.se/mac-mini/101894-mac-mini-mediacenter.html

/Mod

1
Bevaka tråden