Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny hårddisk - "klona" från Time Machine?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag tänkte skaffa mig en större och snabbare och hårddisk i 13.3 tums sen 2009 MBP.
Då undrar jag om det är möjligt att lägga in den nya hårddisken, installera Snow Leopard och sedan föra över alla filer, program mm. mm. från min externa Time Machine hårddisk?

Detta med avseendet att få exakt samma data på disken com innan:). Andra metoder och förslag mottages gärna!

Tacksam för svar!

• Medlem
  • 2010-09-23 20:59

Visst kan du göra så. Ett enklare sätt är kanske att sätta den nya i en extern kabinett och sedan klona din nuvarande med Carbon Copy Cloner? Men annars ska din lösning fungera.

Har för mig att du i 10.6 installern kan välja att "installera från time machine disk" eller liknande..

• Medlem
  • 2010-09-23 22:27
Ursprungligen av Johan S:

Har för mig att du i 10.6 installern kan välja att "installera från time machine disk" eller liknande..

Stämmer bra.

Ah, ja men det låter super :)! Jag undviker gärna att köpa kabinett.

Tror ni det kan bli nåt trubbel i och med att den externa är partitionerad i två? Dvs en vanlig och en time-machine partition.

• Medlem
  • Trondheim
  • 2010-09-26 12:52

Det är nog inga problem... bara time machine partitionen kommer att återställas.

1
Bevaka tråden