Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Laddare till MPB 3.1 (2.2GHz Intel Core2 Duo)

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-24 20:00

Min laddare rök och nu behöver jag köpa en ny. Datorn är en MBP (2.2GHz Intel Core2 Duo) typ årsmodell 2007 eller något sånt. Skulle gärna köpa den nya modellen med alu-kontakt men läste följande på MacStores kommentarer:

" The MagSafe connector on this power adaptor does not fit older models of MacBook Pro. This newer connector is marginally smaller and does not fit snugly into the socket on the computer. I bought two of these at the Apple Store, Regent Street which didn't work, and I was eventually advised to buy the older part number MA938B for my January 2008 MBP. Check before you buy!"

Kan någon bekräfta att det är så illa eller kan man köra med nyaste typen av laddare utan problem?

Hej! Detta låter konstigt, enklaste sättet att få det bekräftat är att gå in i en apple butik eller återförsäljare och testa!

Har helt klart för mig att jag använt den nyaste kontakten i en MBP 17" (den första intel modellen) Då laddarna i mitt hus används lite hur som helst mellan 3-5 datorer beroende på tillfälle

1
Bevaka tråden