Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone4 överhettad

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ptjaha, då har jag haft mitt första "problem" med min splirrans nya iPhone 4.
Igår var jag ute en sväng med några vänner och drack lite drinkar. Med jämna mellanrum tar jag upp min iPhone för att kolla efter så att jag inte ska missa ett SMS jag fått.

När jag plockar upp den möts jag plötsligt av överhettningsvarning! Helt vrickat. Det går inte att göra något heller. Jag kan inte stänga av telefonen, det enda som går att göra är att ringa 112. Jag tar ut min iPhone ur skalet och lägger den på bordet för att "svalna" en stund, trots att den inte är ett dugg varm. Jag ger det några minuter och plötsligt förvinner skyddet och telefonen fungerar som normalt.

Är det någon som varit med om att det här händer?
Är det vanligt?

Bör påpeka att jag inte var i någon varm miljö och att telefonen låg i fickan på ett par vanliga byxor som den alltid gör.

Har haft samma problem själv. Min var också helt kall!! Konstigt!

Har fått varningen 1 gång trots att jag inte använde den=)

Känns som en mjukvaru-bugg. Vi får se om det återkommer...

Jag fick problemet i somras när den laddade i bilen under en av dom varma dagarna ,då var den riktigt varm men efter den låg i skuggan ett tag så försvann varningen & den lirade ok.

Den gången var ingen mjukvaru bugg utan den var överhettad, hade 4.0 då.....har inte upplevt problemet igen efter det.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-30 14:16

Fick samma varning, dock låg iPhone4 på en kalla stenbänk.

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-09-30 14:41

Vad är det för fodral du har telefonen i?

Ursprungligen av kainen:

Vad är det för fodral du har telefonen i?

ett enkelt skal i stål/aluminum som bara täcker baksidan av telefonen.

1
Bevaka tråden