Jag låg på 2.02Gb på "sidor ut"
Hmm... skrev ett inlägg här i förmiddags som jag nog glömde att skapa när jag var klar...
Ja, 2 GB "sidor ut" är för mycket efter så kort tid i drift.
Det är inget fel på ditt minne. Det bara är så att du vid något tillfälle- när du förmodligen har mer än bara Safari öppet- har nått en punkt där minnet inte räckt till helt.
Inget konstigt alls. 2 GB är rätt lite år 2010. Om man inte aktivt kör minneshantering genom att konsekvent stänga program man inte använder och så, så kommer 2GB till slut att vara för lite.
Vad gäller kernels så kan man väl säga att om 64-bitars kernel funkar problemfritt för dig så kan du ju köra vidare på det. Det är ju inte sämre än 32-bitars. Tvärtom, även om det i princip är en teoretisk skillnad för de allra flesta.
Anledningen till att Apple valt att boota i 32-bitars kernel är att du ändå kan köra, och ta fördel av, alla 64-bitars program- inklusive den bättre minnesadresseringen. 32-bitars kernel erbjuder alltså en fullvärdig 64-bitarsmiljö för de program som stödjer det. Och 32 bitar är mer kompatibelt med externa enheter och deras drivrutiner.
Jag har till exempel en Garmin pulsklocka vars trådlösa sykning via ANT+ inte fungerar på 64-bitars kernel.
Men som sagt: har du inga problem så kör vidare på det.