Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem att svara på inkommande samtal

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har haft ett problem på samtliga mina iPhone genom tiderna; 3G, 2 st 3GS och nu en 4:a.
Telefonen ringer och slidern kommer upp. Drar fingret över slidern åt höger, och när den kommer till slutet så studsar den tillbaka till utgångsläget. Provar igen, långsamt, och igen, och igen, och igen, och så är samtalet missat. Ibland går det på 3:e eller 4:e försöket. Slidern följer med hela vägen så jag tror inte det beror på att jag drar fingret slarvigt eller något. Det är bara ibland som detta händer, 4 gånger av 5 så går det utmärkt att svara.
Är det någon annan som har haft detta problemet?

Jag har märkt vid flera tillfällen att nytt mail-plinget hörs påfallande ofta precis när detta händer. Kan det vara så att om telefonen ringer precis när den synkar mailen så kan detta hända?

Jag kör 4.1 icke-jailbreakat, men hade detta problem även tidigare på OS 2.x och 3.x. Beträffande mail, så har jag Exchange+MobileMe+Gmail idag, men hade problemet tidigare också med MobileMe, POP-mail från Telia och Gmail.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2010-09-29 14:28

Har också detta problem. Min slider hinner ibland också bara nån centimeter innan den studsar tillbaka.

• Medlem
  • Trondheim
  • 2010-09-29 15:33

Upplever samma sak, senast för någon timme sedan (Iphone 3G, iOS 4.1, ej JB).

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-29 22:21

Samma sak för mig också och som TS sa så har det varit i flera versioner av FW tidigare, så det är inte just 4.1. Jag har varit jailbreakad tidigare (3Gs) men inte nu (iP4) så det kan inte vara det då problemet fanns på båda.

Jag har även sett samma sak hända med egna ögon på vänners iphones.

1
Bevaka tråden