Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Passar ny strömsladd till MacBook Pro från 2007?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2010-09-30 12:17

Hej,
Jag har en 3,5 år gammal macbook pro 17" och strömsladden har kommit bort. Macforum i GBG fick alltså besök men säljaren hade inte nå'n koll på om den de hade i butik funkade för en så gammal burk. Jag köpte hem en på öppet men kan inte bryta förpackningen. Det ser dock inte ut som det är rätt kontakt. På min sticker kontakten rakt ut från datorn medan den nya verkar ligga slickad mot kanten och är då i vägen för USB... Var kan jag hitta (i götet-kungsbacka) en sladd? Det är lite panik eftersom jag inte kan jobba....
/Mats

Ingen mediamarkt på det där stora köpcentret i KBacka?

Du har alltså ingen magnetkontakt? Mag-Safe eller?

MagSafe finns i rak och vinklad, men de är lika elektriskt.
De senare klarar lämna mer effekt, men det funkar med en äldre med.

• Medlem
  • Täby
  • 2010-09-30 12:20

Om båda år med magnet borde det fungera, det är bara en annan design.
Du bör väll kunna vrida den bakåt istället så att den inte är i vägen?

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2010-09-30 13:16
Ursprungligen av kainen:

Om båda år med magnet borde det fungera, det är bara en annan design.
Du bör väll kunna vrida den bakåt istället så att den inte är i vägen?

Fick precis tag på person på MF som kunde sin sak. Det är som du säger helt OK med magsafen jag fick. Nu ska det laddas...haha... Om några veckor får jag min nya macbook pro...har inte bestömt mig för 15 eller 17 tum...
Tack för er hjälp!

"Strömsladd - panik" säger inte speciellt mycket om vad tråden egentligen handlar om.

Försök alltid sätta en rubrik som tydligt visar vad tråden handlar om.

Jag har ändrat rubriken, och flyttat tråden från "MacBook"- till "MacBook Pro"-forumet.

/Mod

• Medlem
  • Trondheim
  • 2010-09-30 13:23

Vad jag skulle kolla upp innan jag bröt förpackningen är att den har rätt effekt (85W). Även om datorn hålls igång med en laddare för tex MBP 13" (60W) så är det inte säkert att den klarar att ladda batteriet, alternativt det tar lång tid. Inget kommer sannolikt gå sönder om du använder den, men den kanske är för klen för ändamålet att ladda. Finns kanske ngn här med en 17" som har testat

Kan tillägga att jag kör samma laddare till en Macbook (2006) som till min MBP 15 (late 2009) utan problem och designen på kontakten spelar ingen roll för funktionen.

1
Bevaka tråden