Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Upplåsningsproblem/Jailbreak

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Försöker hjälpa en bekant att låsa upp en iPhone 2 eller 3G (vet inte hur man ser skillnad !) Det finns ett problem med den, när man ansluter den så säger iTunes att den är låst med lösenord, kan man komma förbi detta ?
Körde redsnow på PC då kom den till reboot sedan hände inget mer

Den är helsvart= 3 G ?

Ursprungligen av Per Selander:

Den är helsvart= 3 G ?

Ja. .

• Medlem
  • International user
  • 2010-10-08 20:26

Den är helsvart= 3 G ?

Eller vit.

• Medlem
  • International user
  • 2010-10-08 23:28

Om man inte ens ser skillnaden ska man kanske låta bli att försöka sig på att jailbreaka/låsa upp iphonen.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Om man inte ens ser skillnaden ska man kanske låta bli att försöka sig på att jailbreaka/låsa upp iphonen.

//Rob

Tack för hjälpen Rob !
Jag skrev inlägget för att få hjälp, inte bli förolämpad av någon tekniknörd utan liv. Jag har själv en 3GS och har inte intresserat mig för iPhone innan den.

• Medlem
  • International user
  • 2010-10-09 11:01

Men gud vad du tog åt dig. Du kanske borde söka lite först och ta reda på lite fakta och inte bara ställa frågor.

//Rob (stolt teknik nörd)

Ursprungligen av Robo-X:

Men gud vad du tog åt dig. Du kanske borde söka lite först och ta reda på lite fakta och inte bara ställa frågor.

//Rob (stolt teknik nörd)

Ok ! Jag lyckades tyda modellnumret under en stark lampa (små siffror på svart bakgrund)
Men egentligen så är inte problemet vilken modell det är, utan hur jag skall låsa upp den. Du är välkommen att skriva när du har något att tillföra, annars går det alldeles utmärkt att utelämna ointressanta kommentarer. Du som är en klippa på alla olika modeller kan väl släppa infon till mig, jag betala en hundring för din kunskap

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-09 13:06

Ok ! Jag lyckades tyda modellnumret under en stark lampa (små siffror på svart bakgrund)
Men egentligen så är inte problemet vilken modell det är, utan hur jag skall låsa upp den. Du är välkommen att skriva när du har något att tillföra, annars går det alldeles utmärkt att utelämna ointressanta kommentarer. Du som är en klippa på alla olika modeller kan väl släppa infon till mig, jag betala en hundring för din kunskap

Finns flera trådar om just detta, och viktigast för oss att veta för att hjälpa dig är version på iOS på telefonen då det är lite olika process beroende på system.

• Medlem
  • International user
  • 2010-10-09 13:50

Jo, problemet är vilken modell det är.

Vet vi inte det så är det omöjligt att föreslå hur du ska jailbreaka den.

• Medlem
  • International user
  • 2010-10-09 13:53

Innan det går att säga vad du ska göra är det viktigt att veta vilken modell det är, var den är inköpt eller från vilken operatör den är köpt så att se om det är möjligt att låsa upp den offciellt. Den kanske till och med är redan upplåst och man behöver inte ens jailbreaka den för att kunna låsa upp den.

//Rob

Det är en iPhone 3G så långt har jag kommit. Den är ursprunglingen från Frankrike och iTunes säger att den är låst med lösenord. Men det finns ingenstans där man kan skriva in detta lösenord.Inget av de program som finns på marknaden har fungerat, förmosligen för att de vill använda iTunes för återställningen, då är man tillbaka till lösenordet igen. Har provat på PC, Powerbook G4/Leopard (då slutat programmet att fungera) och Macbook Pro/Snowleopard.

• Medlem
  • International user
  • 2010-10-09 19:21

Vad för lösenord? Du måste vara mer precis. Visa en skärmbild om du inte kan beskriva det.

Menar du aktivera eller ett helt normalt lösenord för att kunna använda telefonen? Precis som lösenord/pin kod för att kunna använda sim kortet.

För att ta bort det lösenordet kan du återställa i iTunes man behöver inte jailbreaka telefonen om den är upplåst vilket brukar vara fallet om den är från Frankrike. Allt som var på telefonen är då borta. Nu är frågan hur kommer det sig att du eller din vän inte vet lösenordet telefonen?

//Rob

Lösenord finns, men ingenstans att skriva in det.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-09 20:22

Sätt den i DFU-mode och försök återställ till fw 4.0.1 eller lägre, aktivera med ett Phonebook-SIM, jailbreaka den sedan med Redsn0w eller t.ex. jailbreakme.com och lås upp den för svensk operatör

Ursprungligen av FreddeB:

Sätt den i DFU-mode och försök återställ till fw 4.0.1 eller lägre, aktivera med ett Phonebook-SIM, jailbreaka den sedan med Redsn0w eller t.ex. jailbreakme.com och lås upp den för svensk operatör

Ok nu vet jag metoden.Då kommer frågorna från amatören: Hur sätter jag den i DFU-mode ?
Vad är ett Phonebook-SIM ?

• Medlem
  • International user
  • 2010-10-09 20:52

Ok nu vet jag metoden.Då kommer frågorna från amatören: Hur sätter jag den i DFU-mode ?
Vad är ett Phonebook-SIM ?

dfu mode iphone - Sök på Google

phonebook sim iphone - Sök på Google

• Medlem
  • International user
  • 2010-10-09 20:56

Jag tror det räcker med återställning modus. Håll in hem knappen medan du kopplar in usb kabeln till dator. Du kommer att se iTunes logo på skärmen. Kör iTunes återställning så ska det fixa sig. Kommer samma ruta igen gäller dfu mode.

//Rob

DFU-mode funkade på en gång. Nu är problemet med lösenordet borta. Det som återstår är att låsa upp den för valfri operatör. Kan man åstadkomma det utan Phonebook-SIM ?

• Medlem
  • International user
  • 2010-10-09 22:39

DFU-mode funkade på en gång. Nu är problemet med lösenordet borta. Det som återstår är att låsa upp den för valfri operatör. Kan man åstadkomma det utan Phonebook-SIM ?

Är den inte upplåst? Vad står det i iTunes efter återställningen?

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Är den inte upplåst? Vad står det i iTunes efter återställningen?

//Rob

Sätt i ett giltigt SIM-kort / Eller the SIM-card is not supported by this device.
Tror inte att "bara" återställningen låser upp telefonen.

• Medlem
  • International user
  • 2010-10-09 23:50

Sätt i ett giltigt SIM-kort / Eller the SIM-card is not supported by this device.
Tror inte att "bara" återställningen låser upp telefonen.

Då är den låst. Om du har kvitto kan man officiellt låsa upp den hos den operatör som sålde telefonen. Rekommenderas eftersom man måste inte akta sig när nya firmware kommer. T ex 4.2 nästa månad.

//Rob

1
Bevaka tråden