Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Scanna i Photoshop CS5

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har letat i gamla trådar. Fruktlöst. Nu vänder jag mig till någon som vet...

Jag vill scanna i Photoshop CS5 med min CanonScan 4400F. Tidigare när jag hade PC (ung och dum) scannade jag via Arkiv > Importera. Nu när jag vill göra samma sak på Macen så hittar den inte scannern. Jag har installerat drivrutinerna och också prövat att öppna Photoshop i 32-bitars läge.

Någon som vet vad jag ska göra?

Problemet verkar bara finnas i Snow Leopard och någon påstår att det beror på att datorn körs i 64-bit men jag är tveksam om det stämmer - Snow Leopard körs normalt sett i 32-bit läge.

Hittade denna tråd:
The PC Weenies - My one problem with Snow Leopard

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-11 13:49

Har för mig att jag hade samma problem med CS4 med Snowleopard. Alternativet finns inte ens. Vad du kan göra är att skanna med "preview" och sen bara importera bilden i photoshop. Det funkar för mig. Men vill du verkligen veeerkligen använda photoshop för inscanning så kan jag tyvärr inte hjälpa till. Men om det finns nån som har en lösning på det så vore det kanoners. Har för mig att photoshop hade lite mer inställningar i sin scannings-fönster.

Du måste väl isåfall ha en plugin från Canon för att det ska fungera att skanna via Photoshop.

Stödjer ens Snow Leopard din scanner?
Finns inte med på den här listan:

Mac OS X v10.6: Printer and scanner software

Har haft massa strul med scanners som fungerade som de skulle och sedan krävde massa första hjälpen efter uppdatering från 10.5 till 10.6.

Har du testat scanna genom Bildinsamling?

1
Bevaka tråden