Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har köpt en PC och tror inte mina ögon!

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Som vanligt i alla diskussioner där Mac och win jämföres så utmynnar det alltid i att minsann Windows är sååå bra, funkar som ett spjut och allt är frid och fröjd.

Sedan börjar bråken och om ett par inlägg kommer det balla ut friskt med "jävla Jobsianer" kontra "Windowsfascister"....

Personligen tycker jag att Windowsevangelister kan fortsätta på SweClockers.

Ursprungligen av Goflorp:

...Sedan börjar bråken och om ett par inlägg kommer det balla ut friskt med "jävla Jobsianer" kontra "Windowsfascister"....

Jag är en av ett fåtal Mac-användare på ett motorsport forum där jag anses BARA köpa Apple produkter pga av den hype och marknadsföring som Steve Jobs lyckas pränta i mej.

Jo visst, småler när jag ser Steve Ballmer på framsidan av Metro Teknik i förra veckan...

Mina åsikter om Mac OS och Windows är baserad på 17-års erfarenhet av att använda och inte minst meka med Mac och PC, att MIN plattform sedan har små bonusar gör saken inte sämre. Många av mina favoritförfattare är/var Mac-vänner; Douglas Adams, Charles Bukowski, Jan Lööf, Stephen Fry m.fl. m.fl.

LCR

På min jobbnetbook (med Windows 7) så fungerar det precis så som man vill när man ansluter en projektor. Anslut kabel, bild. That's it.

Goflorp: Det där är är inte särskilt konstruktivt. Med såna inlägg så blir det underförstått att man hela tiden måste försvara sig och förklara att man faktiskt försöker vara objektiv, bara för att man faktiskt har bra erfarenheter utav det. Såklart det blir bråk om någon säger att det blir det.

Oavsett vilket så håller jag verkligen med om krångelacceptansen, och att det är något väldigt sorgligt. Något som kanske är ännu sorgligare är att det inte finns någon direkt konkurrent till Apple när det gäller att motarbeta det.

Jag och Goflorp bl.a. sitter ganska långt ute på ena ändan av den här gungbrädan så diskussionerna kan lätt bli lite färgstarka när man pratar med folk som sitter på andra sidan.

LCR

• Oregistrerad
  • 2010-10-14 11:40

Det enda man med hyfsad säkerhet kan säga i plattformskriget är att endast Mac-användare nästan uteslutande har erfarenhet av BÅDA plattformerna. Långa tider. Parallelt.
Större delen av jordens befolkning har BARA erfarenhet av Windows och deras åsikt om Mac måste ju utan tvekan betraktas som ovidkommande. All sans och vett talar för det.
Så - om t.ex. 80-90% av alla Mac-användare - som då även kört Win parallelt i många år (ofta på jobbet) - säger att dom föredrar Mac så kan man lugnt dra slutsatsen att Mac generellt är "bättre". Jag föreställer mig att det finns miljoner människor som har denna profil och denna inställning. En bredare och mera vetenskaplig konsument/användar-undersökning kan man nog inte finna i något annat sammanhang. Kräver man ännu mera "bevis" för att Mac är "bättre" så ställer man beviskrav som man aldrig ställer för någon annan produkt eller verksamhet.
Om man låter miljoner människor köra två bilmärken parallelt (varannan dag typ) och 80-90% säger att ena märket är "bäst" - då ÄR det märket "bäst". Detta förstår ett barn.
Att 10-20% inte håller med är ju ointressant när statistiken är så extremt tung.

• Oregistrerad
  • 2010-10-14 13:15

Parallels är ju en billigare lösning så klart - billigare än att köpa en PC i alla fall. (BootCamp - att starta om Macen för att bli Windows är ju pinsamt löjligt irrationellt).

Bevaka tråden