Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Filmen fastnar!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Har problem med att filmen fastnar i förhandsvisningen i iMovie 09. Ljudet fortsätter om jag "drar över filerna" men filmen är helt fryst!

Vad ska jag göra för att undvika detta? Har testat olika sett att importera men inget hjälper!

• Medlem
  • Halmstad
  • 2010-10-14 23:20

Vad menar du med "förhandsvisningen" och "drar över filerna". Menar du när du "skimmar" dvs drar pekaren över klippet, är det bilden fryses och du bara hör ljudet?

Ursprungligen av planB:

Vad menar du med "förhandsvisningen" och "drar över filerna". Menar du när du "skimmar" dvs drar pekaren över klippet, är det bilden fryses och du bara hör ljudet?

Precis, så menar jag. Och även om jag tar play är bilden fryst. Det är som om filen skulle vara fryst men jag kan titta på den i quicktime t.ex.

• Medlem
  • Halmstad
  • 2010-10-15 16:23

Om det är Full HD kan jag tänka mig att det är lite tungt för en del datorer. Vad har du för utrustning?

Ursprungligen av planB:

Om det är Full HD kan jag tänka mig att det är lite tungt för en del datorer. Vad har du för utrustning?

Det är inte Full-HD, upplösningen är i 639x480.. Har en MacBook Pro 2009 årsmodell. Kameran heter typ Canon Legria HV40.

1
Bevaka tråden