Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPad 3G utan GPS?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-10-17 17:01

Hejsan, jag köpte i veckan en 16gb 3G version av iPaden men lyckas inte få varken Google maps eller navigon att fungera i min padda... Jag startar programmen och de visar inte min position alls, har sökt omkring på internet i dagar men förgäves...

Är det några speciella inställningar man behöver ställa in eller något man bör tänka på för att det ska fungera?

Har du provat "Settings", "General" och sen Location services satt till "on"?

• Medlem
  • Karlstad
  • 2010-10-17 17:08

Japp, det är påslaget... Har även mitt microsim från telia kopplat till 3G och WiFi påslaget, men dessvärre ingen position i något av programmen

Ser du om något av programmen har begärt access under Allmänt -> Platstjänster?

• Medlem
  • Karlstad
  • 2010-10-17 21:44

Nja vet inte vad jag ska leta efter riktigt, Allmänt>Platstjänster tar mig bara till en On/Off switch

So far, so good! Under På/Av-switchen ser jag dock även de program som begärt access till platstjänsterna de senaste 24 timmarna. Därav frågan.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2010-10-17 22:14

Hmm, konstigt att jag inte gör det isåfall, du är också på 3.2.2?
Får jag inte bukt på det ikväll så testar jag att återställa den och se vad som händer då, vill ju trots allt kunna navigera med den när det ändå ska fungera

Nope, jag kör 4.2 beta 1. Kände att jag behövde svenskt tgb...

• Medlem
  • Karlstad
  • 2010-10-19 16:05

Okej, har precis återställt på 3.2.2 och gps fungerar nu. Har inte gjort något speciellt alls med inställningarna men det funkar nu iallafall...

1
Bevaka tråden