Jag tycker att Compressor tuggar igenom filerna otroligt långsamt, har bara kört FCS i ca ett halvår, så jag vet inte om det ska vara så, eller om Compressor är något man vanligtvis inte använder?
Jag har en iMac i7 med 10 giggisar i RAM som jag köpte i våras. Grejen är den att på jobbet (där jag också pysslar med redigering) har jag en PC med Adobe Production Premuim-paket, jag tänkte att jag köper en Mac till min egen firma för att lära mig den sidan med (och för att jag trodde att det nog skulle vara bättre).
Observera att detta inte är någon mac vs pc-grej nu, så det inte blir en massa sånt tjaffs, mina uppdragsgivare skiter i vad jag använder för dator när jag klipper deras filmer
I vilket fall så går komprimeringen i antingen Adobe Media Encoder eller Sorenson Squeeze, som jag har på jobbet otroligt mycket snabbare och jag undrar om man behöver göra lite inställningar för att få det att flyta?
Som det är nu så tar det ca 1h att komprimera en 15 min film från ProRes 422 (1920*1280 25p) till en H.264 för youtube.