Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ska fixa en butiks-tv. Kan AppleTV vara rätt pryl? Idéer på detta?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Jag ska fixa en butiks-tv. En Samsung LED (förmodligen) ska sitta på väggen i en lokal och visa bilder för kunder.
Kan AppleTV vara grejen för mig i detta fallet? I så fall - ny eller gamla AppleTV:n?

Jag kommer inte att ha möjlighet att ta mig till lokalen särskilt ofta, och behöver därför styra vad som visas över internet. Jag vet inte alls om det finns nåt bra inbyggt för detta, eller om jag ska köra AppleTV som visar ett Flickr-flöde. I så fall borde jag ju kunna lägga till och dra ifrån bilder från annan location. Eller tänker jag fel?

I lokalen finns inga andra datorer som kan streama till AppleTV:n, så den måste vara stand-alone, så att säga.

Är det kanske så att jag istället borde skaffa en TV med nätverk i - skulle detta funka att uppdatera lika bra från annan plats?

Idéer på detta?

Om det gäller första eller andra generationens Apple TV, så tror jag det bästa är att leta upp en första generationens, och synka alla bilder till den.

Den nya lagrar inget lokalt. I alla fall inte utan hack.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-19 09:27

Jag skulle säga att enklast och störst möjligheter har du med en Mac mini... enklast så. garanterat.

Tips att om du ska köpa den gamla AppleTv'n så kan den finnas billigare på Elgiganten. 1490 kr för den med 160 GB. Om det finns några kvar. Annars kanske jag kan vara till hjälp. Kan handla den här (fanns ETT ex kvar) och du kommer till Helsingborg på lördag eller söndag. Då är jag där. PM:a mig om det låter intressant.

Är man 99macare kan man ju vara lite hjälpsam.

Ursprungligen av Pierre/M-stad:

Är man 99macare kan man ju vara lite hjälpsam.

Ja tack, det var mycket hjälpsamt! Men jag är inte i behov av den hjälpen, tack ändå!

OK, MacMini - varför, och hur? Betänk att det som är viktigast i denna soppa är själva fjärrstyrningen. Jag vill kunna byta bilder dagligen, men inte befinna mig i lokalen.

AppleTV - den gamla - hur ska jag använda den i detta fall, och varför inte nya ATV i så fall?

I lokalen kommer en noob att sätta på ATV/datorn och tv:n. That's it.
Nooben kan jag säkert lära att trycka på "starta" ett program eller liknande, men helst inte mer.

idén med att strömma från flicker är väl den bästa än så länge utifrån pris, estetik och coolhet

Men kan ATV strömma från flicker? isf så anser jag ärendet löst

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-19 23:21
Ursprungligen av poseidon84:

idén med att strömma från flicker är väl den bästa än så länge utifrån pris, estetik och coolhet

Men kan ATV strömma från flicker? isf så anser jag ärendet löst

den nya i alla fall. ja.

Jag får fõrsõka hitta en officiell instruktionsbok från Apple och se om det finns detaljer där. Apples website har mest reklam utan detaljer. Får se om jag hittar en pdf dãr dock.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-20 01:20

Nån som verkar ha fått det att funka - om du kan pm:a ditt flickrkonto så kan jag kolla på min 1:a gen hemma. om det funkar - så kan du fatta beslut utifrån det

Flickr: Discussing Apple TV and Flickr Problem in Macintosh

1
Bevaka tråden