Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tooltips - hur ändrar jag dessa respektive raderar vissa?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

De Tooltips som iWeb genererar automatiskt är föga snygga. Ex.vis "Länk till Start.html".

Hur gör jag på ett lätt sätt så att jag själv kan välja vad som skall stå när jag håller markören ovanför en länk?

Jag skulle vilja att det exempelvis stod "Här länkas du åter till startsidan".

Hälsningar

BennyTraktor

Löste det själv....

Laddade ner Komodo och valde att Replace alla Title=" med inget. Det gjorde att den där fula pop-uprutan som säger "Länk till Start.html" försvann. Funkar bra....

MEN, det var en fattigmanslösning.....eftersom det dök upp andra problem. När jag tittar på hemsidan i InternetExplorer leder denna lösning till andra problem..... Men i Firefox, Safari och Chrome funkar det...

Problemet är att 90% av världens internetanvändare använder sig av Explorer.....

Behöver alltså fixa det på riktigt sätt...

Så, vad jag behöver hjälp med är att på ett ÄNNU enklare och mer KORREKT sätt få bort hela strängen. Det som nödlösningen gör är att bara ta bort ordet Title=", inte hela strängen. Jag vet nämligen inte hur jag skall söka på HELA strängen (d.v.s strängarna, eftersom det är i hela .htmlfilen)

Alltså, jag vill kunna söka på alla Title="xxxxxxx.html" Detta vill jag helt och hållet ersätta med ett blanksteg så det inte lämnar skräp eftersig i html-koden som gör att InternetExplorer strular till det för mina websidebesökare.

Hjälp!

Hur gör jag denna söksträng i programmet Komodo?????

/B

1
Bevaka tråden