Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur lägga in datum automatiskt i google calendar?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppland
  • 2010-10-22 12:05

Jag har ett rullande schema i jobbet där jag arbetar 5 dagar och sedan är jag ledig 4. Finns det någon smart metod att fylla i detta för ett helt år i google calendar? Jag vet inte om google stöder sådant direkt, annars tänkte jag att det kanske går att göra via excel eller liknande och sedan importera det till google?

Detta kanske inte är det mest ultimata men slår i alla fall att göra det manuellt för varje dag.
Om du i iCal lägger in ditt Google-konto och först skapar exempelvis 5 dagars schema, markerar dessa och klistrar in dem efter 4 dagars ledighet så är du på väg.
iCal är så pass smart så du kan sedan kopiera kopiera samtliga 10 dagar och iCal hoppar då över de 4 dagarna där du har det tomt... Du fortsätter på detta sätt och kan därmed addera antalet datum som du
nyss klistrat in och snart är uppe i ett års färdig schemaläggning.

Lite degig i huvudet nu och kanske krånglade till förklaringen något men jag hoppas du förstår vad jag menar och kan finna nytta i det eller hitta en bättre lösning, lycka till!

1
Bevaka tråden