Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Går det ta bort eller inaktivera den knappen som finns bredvid knappen knapsatsen?
Jag har hos operatörn stängt av telefonsvararen men fick på en räkning där man tagit avgift för telefonsvararen. Jag ringde operatören för kolla om den verkligen var avstängd vilket den var men hade troligen kopplat upp mig till svararen själv med att komma åt knappen. Det var inga stora avgifter och det kan stämma att jag kommit åt knappen några gånger men tydligen kostar det bara man kommer åt det.
Finns det nåt sätt att inaktivera eller helt ta bort knappen från knappsatsen? Sjukt att behöva betala bara för om man bara kommer åt knappen av misstag.
Finns det inte nåt sätt att inaktivera måste man väl ta det ännu lugnare med fingrarna framöver.
Jag tror att det kan finnas tips om att knyta den knappen till ett specifikt nummer, men sök lite så kan du kolla hur man gör - då kan du knyta den till nån du vill ringa mycket till.
Hittar ingenstans där jag kan knyta knappen till eget nummer. Så fort jag klickar på knappen ringer den bara upp nån automatisk telefonsvarare och går jag in under inställningar > telefon > operatörs tjänster (det här fallet tele2) så finns det en rad där det står telefonsvarare men klickar jag på raden så händer samma sak att den bara ringer upp.
Viste inte om det så nu väntas väl avgifter även för den tabben på nästa räkning
”testa att knappa in *5005*86*XXX# och tryck sedan på ring knappen. XXX byts givetvis ut till numret som går till röstbrevlådan för din operatör”
Är det något sånt man gör? Vad är vitsen om det ska vara något nummer till annan röstbrevlåda? Testade i alla fall bytte ut XXX till 555 och 111 som test men hände inget speciellt.
Går det inte byta till något vanligt nummer? Om det måste vara till annat röstbrevlådenummer kostar det troligen som det jag redan har? Vad är vitsen då? Bästa är om man helt kunde ta bort eller göra knappen inaktivt men det går väl inte. "Smartphone" my ass
Vad menar du med "inget speciellt"? Menar du att knappen fortfarande ringer upp din röstbrevlåda, trots att du hade bytt till ett annat nummer. I så fall har du nog inte gjort rätt.