Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min 3GS bara har börjat loopa nu ikväll!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är mäkta irriterad här... min 3GS låg på hyllan här och plötsligt bep den till, spelade default-signalen för sms trots att jag annars använder en annan. Tänkte att polaren kanske bytt signal för att "skoja" och var upptagen med annat så jag kunde inte ta telefonen direkt. Det går några sekunder och det biper till igen, tätare än påminnelsesignalen. Går dit och tittar och skärmen är tänd, utan att visa något meddelande. "Lås upp-sliden" animeras men väldigt väldigt hackigt och den biper till igen. Skärmen svarar inte på kommandon och jag kan inte använda Home-knappen heller för iPod-kontroller. Av/På-knappen kan inte heller släcka skärmen. Kör en reset (Home + Av/På). Den startar om och visar äpplet som det ska men innan jag kommer fram till hemskärmen så spelar den signalen och hänger sig igen! Har stängt av den helt men samma sak när den startas upp.

Går att ansluta till iTunes, men låter och jäklas som tidigare men det gick dock att göra backup. Har inte den dator som telefonen ska syncas till tillgänglig där jag är nu så jag vet inte hur den reagerar då. Något tips på vad jag kan göra? Vad är felet?

3GS, iOS 4.0, Tele2, fabriksupplåst och inte jailbreakad.

Är inte helt hundra men tror att tinyumbrella kanske kan ta den ur loopen, kolla de.

• Medlem
  • International user
  • 2010-10-30 21:10
Ursprungligen av robin.z:

Är mäkta irriterad här... min 3GS låg på hyllan här och plötsligt bep den till, spelade default-signalen för sms trots att jag annars använder en annan. Tänkte att polaren kanske bytt signal för att "skoja" och var upptagen med annat så jag kunde inte ta telefonen direkt. Det går några sekunder och det biper till igen, tätare än påminnelsesignalen. Går dit och tittar och skärmen är tänd, utan att visa något meddelande. "Lås upp-sliden" animeras men väldigt väldigt hackigt och den biper till igen. Skärmen svarar inte på kommandon och jag kan inte använda Home-knappen heller för iPod-kontroller. Av/På-knappen kan inte heller släcka skärmen. Kör en reset (Home + Av/På). Den startar om och visar äpplet som det ska men innan jag kommer fram till hemskärmen så spelar den signalen och hänger sig igen! Har stängt av den helt men samma sak när den startas upp.

Går att ansluta till iTunes, men låter och jäklas som tidigare men det gick dock att göra backup. Har inte den dator som telefonen ska syncas till tillgänglig där jag är nu så jag vet inte hur den reagerar då. Något tips på vad jag kan göra? Vad är felet?

3GS, iOS 4.0, Tele2, fabriksupplåst och inte jailbreakad.

Kanske dags att installera 4.1?

//Rob

TinyUmbrella funkar inte, verkar som den inte fastnat i något bootläge trots allt eftersom jag kan överföra inköp och backupa via iTunes.

Jo 4.1 blir det när jag har tillgång till min "vanliga" dator som telefonen syncas med vanligtvis. Men jag vill ju ha igång den nu. Är iTunes verkligen så sugigt att man INTE kan återställa telefonen till den nuvarande iOS:n? Så fort man klickar på "Återställ" vill den hämta ned iOS 4.1 och om jag på frågan om jag vill uppdatera svarar nej/avbryt så avslutas hela proceduren. Vill inte uppdatera telefonen nu när jag inte har tillgång till varken musik, kalendrar etc. Vill bara att den ska funka som tidigare idag!

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-10-30 21:46

Kan du ansluta den till iTunes låter det ju enklast att Återställa den Synka den kan du ju göra senare när du kommer till din egen dator.

• Medlem
  • International user
  • 2010-10-30 23:07

Jag har google active sync så att kalendern, kontakter och mail synkroniseras automatiskt. Musiken och apps måste jag synkronisera med iTunes. Brukar vara rätt bra om något skulle hända när jag inte är i närheten av min dator.

//Rob

Ja vet inte om du måste ha jailbreakat men när jag uppdaterade så höll jag inne shift o klickade på återställ, därefter kunde jag välja den os filen jag tidigare tankat, ( ios4.0) från iclarified, återställd och uppdaterad!

• Medlem
  • International user
  • 2010-11-04 07:16
Ursprungligen av _pojke:

Ja vet inte om du måste ha jailbreakat men när jag uppdaterade så höll jag inne shift o klickade på återställ, därefter kunde jag välja den os filen jag tidigare tankat, ( ios4.0) från iclarified, återställd och uppdaterad!

För att det ska fungera behövs SHSH sparade.

1
Bevaka tråden