- Gäst
- Oregistrerad ●
Hej,jag skulle uppskatta lite hjälp om NÄR jag ska köpa min G5:a?
Om ni säger nu så köper jag G5 dual 2.0Ghz - säger ni sen så undrar jag,hur länge och blir det en Dual 3 Ghz då,eller?
Vad tror/tycker ni?
Jag ska köra enbart musikproduktion på G5:an.
Jag skiter i vad priset ligger på och sånt(har ÄNTLIGEN både pengar och anledning till att gå till Mac efter Apples köp av Emagic).
Tack på förhand,ha en bra dag/David:)
Vad tror du det skulle vara för buggar?
Som sagt,jag är total nybörjare av Mac och fattar lite om både service,garanti och liknande från Apple.
Men borde inte en bugg gå på garantin?Jag menar,jag har hört rykten om att PCI X slottarna inte tar alla PCI kort.Borde inte en sån grej gå på garantin,eller är en dator för över 30 papp ett chansköp?
Om det är fallet (som jag inte tror att det är) så förstår jag att folk köper en PC för 5 papp för då kan man väl "acceptera" buggarna.
Min uppfattning av Apple och dess distributörer har varit-30000kr=stabil dator med bra support.
Jag gapar inte på Er eller Apple,det handlar bara om ett låååångt sparande till både Mac-köp för ca 30000kr +program till Macen för över 80000kr.Jag har hört det här med att jag ska vänta med att köpa G5:an på flera forum nu när jag har väntat i 6 år.
-f*n,jag som trodde allt var slut nu med att det hänger sig och sånt skit-:confused:
Vänta tills du läst det första riktiga testet av dualG5. Och lägg in din beställning direkt efter om det inte är ngt speciellt som dyker upp. Finns ingen anledning att vänta om du har pengarna.
Vad gäller buggar/fel så vet jag inte riktigt vad du menar... buggar finns i alla OS, även MacOS X. De fixas normalt av tillverkaren allteftersom. Finns inget system som är helt buggfritt även om väl jag upplever Mac OS X som bra.
Vad gäller gamla PCI-kort som inte passar i nya slotar så innebär ju inte det att dcet är fel på datorn. Det är ju ungefär som att försöka knö in en vinylskiva i en CD-spelare och klaga på att det inte funkar!