Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac mini eller Apple Tv för hemmabio?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-03 23:59

Vilket rekommenderar ni - Att koppla Mac minin med en hdmi-sladd till tvn (samtidigt som monitor) eller att strömma till en AppleTv. Använder helst Frontrow då jag konverterat massa filmer, men verkar inte som om Frontrow kan sortera efter genre som AppleTvn (iaf gamla)?

• Medlem
  • Halmstad
  • 2010-11-04 01:08

Att köra med Frontrow i MacOS X är stenålder. Valet står mellan att använda t.ex. Plex på minin eller AppleTV. Det senare är ju betydligt billigare om du har någon dator i huset som står på och kan strömma från iTunes. Det är så jag för närvarande har det.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-04 01:16

Varför är Fronrow stenålder när inte AppleTv är det? Är väl samma gränssnitt eller...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-04 06:52
Ursprungligen av p0tatis:

Varför är Fronrow stenålder när inte AppleTv är det? Är väl samma gränssnitt eller...

Ja en gång i tiden var de det. Nu har inte Frontrow utvecklas något på OS X. Finns bättre lösningar som ex. Plex. Dock verkar en jailbreakad TV klara av Plex så där skulle mitt val redan varit avgjort. 699 dollar mot 99 dollar

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-04 09:45
Ursprungligen av 20hz:

Ja en gång i tiden var de det. Nu har inte Frontrow utvecklas något på OS X. Finns bättre lösningar som ex. Plex. Dock verkar en jailbreakad TV klara av Plex så där skulle mitt val redan varit avgjort. 699 dollar mot 99 dollar

Verkligen det var goda nyheter, då kanske min mac mini får styrka på foten för en apple tv, så min nya macbook air får ta över lite tyngre surfansvar, det bör den klara

Har någon själv testat att jailbreaka sin nya apple TV och köra Plex ? Kan någon här inne verkligen bekräfta att det funkar okey.

Är det bara nya modellen som går att jailbreaka ?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-04 10:33
Ursprungligen av CUBEIS:

Verkligen det var goda nyheter, då kanske min mac mini får styrka på foten för en apple tv, så min nya macbook air får ta över lite tyngre surfansvar, det bör den klara

Har någon själv testat att jailbreaka sin nya apple TV och köra Plex ? Kan någon här inne verkligen bekräfta att det funkar okey.

Är det bara nya modellen som går att jailbreaka ?

Det enda jag såg var det här i morse och blev överlycklig: WOW! Plex comes to new jailbroken AppleTVs | 9 to 5 Mac WOW! Plex comes to new jailbroken AppleTVs | Apple Intelligence

Och ja det är endast nya därför den kör iOS.

• Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2010-11-04 10:48

Jag har gått från Apple TV till nya mac minin vilket jag inte ångrar en sekund. Provade att köra min apple tv hackad men allt som oftast hängde den sig eller att någon plugin inte fungerade som utlovat. Dessutom saknade jag möjlighet att ha en webbläsare så att man kan kolla diverse tv kanaler på nätet. Använder plex på minin är nöjd, dock så är plex också buggigt emelllanåt.

1
Bevaka tråden