Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SR Play - Varning för stor dataförbrukning

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag upptäckte en sak alldels nyss tack vare DataMan appen.

Om du startar SRPlay och kör den i bakgrunden, trycker fram ljudkontrollerna i "taskbaren" (dvs: öppnar inte appen) och slår av SRPlay...

Så slår den inte av, den ligger och buffrar ljudströmmen i bakgrunden!

Det förklarar en del av min stora dataförbrukning som jag inte kunnat förstå:mad:

Brasklapp: Jag är inte helt övertygad om att jag har rätt men nästan...

Är det inte för att du bara pausar strömmen, och den fortsätter att streama tills du startar där du pausade..

Upptäckte detta när jag slog på SR appen på frukosten på jobbet, och den fortsatte spela upp morgonpasset som jag tidigare hade lyssnat på..
(dock så hade den bara "sparat" ett par minuter..

Jag skulle tro det. Problemet var mest att det kändes inte helt uppenbart att det är det som jag gör när jag använde mig av "snabbkontrollerna"

Fast jag är osäker på hur länge som den lagrar strömmen. Men det som händer för mig är att jag får varningar om att jag har förbrukat dagens "allokering" av data trots att jag inte använt telefonen på en stund (30-60 minuter)

Men jag har inte fått exakt koll på mina scenarion för att kunna avgöra om det beror på just detta

1
Bevaka tråden