När jag överför bilder till Iphoto via usb-sladd från min Iphone reagerar min nya Imac med iLife11 (senaste versionen alltså) långsammare än min ett år gamla Macbook Pro gör.
I båda fallen startar Iphoto automatiskt, med medan Macbooken gör rätt, dvs går direkt på dom nya bilderna – måste min Imac varje gång gå igenom alla bilder i telefonen - varenda gång, innan dom senaste importeras och hamnar där dom ska.
Jag har över 8000 bilder i telefonen så det tar en jäkla tid.
Vad är det för fel på Imacen som inte fattar att den redan har typ 7950 bilder intankade och bara ska ta in dom nyaste?
- - -
Jag har också en hårddisk med bilder på, som jag vill importera till Iphoto - för att Iphoto är så bra på sortera i händelser, platser etc.
Men när jag försöker importera dom för att få dom automatiskt att hamna på rätt datum som alla Iphone-bilder gör - så lägger sig dom här drygt 5000 bilderna på externa hårddisken i en enda mapp under ”händelser” i Iphoto, inte uppdelat efter fotodatum etc..
Det är dessutom inte alla bilder som importeras. Kanske 5000 av c:a 8000 går in och det bror inte på utrymmesbrist.
Och varför klumpas dom i en enda gemensam mapp?
Mvh!