Suttit uppe halva natten! blir galen! Får inget svar och vet inte varför det är såhär!
Har en lösning, men den är mycket konstig!!!
Saken är den att jag har en PlayStation 3 som jag vill streama musik och filmer till, men det laggar. Jag vet att PS3 har dåligt wireless så jag har följande koppling
MBA ---> Wireless n 5ghz ---> Time capsule ----> wireless n 5ghz ---> Airport extreme ---> playstation 3
alltså har en airport extreme som är länkad till 5 ghz endast som jag har en nätverkskabel mellan ps3 och airport extreme.
även fast detta skall gå i 300 mbit så får det i runt 26 mbit, vilket som gör att allting laggar. har verkligen testat allt!!
Nu till det konstiga, om jag via datorn startar streaming programmet, och streamar filmer ifrån time capsule eller musik ifrån time capsule till p3 flyter det på hur bra som helst! går upp till 200 mbit, kan tom streama 1080p lossless med hd ljud också.. !!! helt otroligt bra, men om jag stramar ifrån datorn, laggar det sönder.
Hur kan det vara så? jag finner inte logiken i att det laggar när jag väljer filmer och musik ifrån datorn, är det någon som vet varför det kan vara så? För jag blir galen!!!