Då har man nyss tagit sig råd att köpa en årsprenumeration på MobileME. Eftersom det är så pass integrerat i Mac OS X så kändes det som ett vettigt alternativ för mina behov. När det kommer till iCal så har jag dock stött på lite problem vad gäller synkroniseringen.
I mitt lokala iCal så har jag 5 kalendrar med olika namn som jag vill föra över till iCal på MobileME. Jag har därför lagt till kontot i Preferences och angett User name och Password. Under MobileME i System Preferences har jag markerat att synka Calendars med tjänsten och sedan valt Sync now och ställt in det på automatiskt. Dock så verkar det ändå inte fungera som jag önskar.
Hur gör jag för att mitt innehåll i min lokala iCal ska synkroniseras mot "molnet"? Med nuvarande inställningar så tar den inte över något, och det enda som existerar är Home och Work om jag tittar på iCal i MobileME.
Det kan tilläggas att det fungerar att synkronisera kontakter, och att jag har sökt på forumet utan att hitta en lösning på mitt problem.