- tuppjuck
- Medlem ●
- Stockholm
- 2010-11-11 18:31
Hej alla kunniga!
Jag har ett väldigt stort problem. Jag tror att jag har lyckats bli av med absolut ALLT på min telefon.
Jag skulle uppdatera min telefon till den senaste mjukvaran här om kvällen. Gjorde en säkerhetskopiering först. Uppgraderade. Då försvann allt från telefonen.
Jag var så nöjd att jag gjort en kopia precis innan. Så jag återställde telefonen och skulle sedan återskapa från säkerhetskopian. Men något gick snett och jag fick ett felmeddelande efter en timme där jag uppmanades att frigöra utrymme på datorn. Så det var exakt vad jag gjorde. Och sen gjorde jag ett nytt försök. Samma problem. Fortsatte frigöra utrymme och insåg att varje gång jag försökte återställa genom den gamla kopian så var det något som "åt upp utrymme" på hårddisken. Så efter lite letande på internet hittade jag rätt sökväg till backupmappen på datorn. Där låg det fyra olika mappar från kvällens alla försök till uppdatering. I varierande storlek från 1,4 GB till 6,6GB.
Då insåg jag att det var dessa filer som "stal utrymme" på hårddisken. Så jag bestämde mig för att lägga över alla dessa på min externa hårddisk och försöka igen. Bara det att när jag skulle in och återställa från säkerhetskopian i iTunes så fanns det ingen att välja? Jag la tillbaka mapparna och försökte igen. INGET!
Efter många samtal fram och tillbaka med min operatör, tre, inser jag att jag förmodligen inte kommer att kunna hitta denna backup som jag gjorde innan uppgraderingen. Dessutom. Den säkerthetskopian som nu finns är endast den som skapades igår när jag pratade med Support.
Så mina frågor är som följer:
1. Kan man återgå till en gammal säkerhetskopia? Alltså inte den senaste [som nu är tom iom att den gjordes när telefonen var återställd]. Eller är det så att det bara sparas en version i iTunes. Och det är den senaste?
2. Kan jag på något sätt få extrahera den information som ligger i de mappar som skapades när jag försökte återställa från säkerhetskopian? De är ju trots allt gaska stora i storlek. Så någon information tycker man borde ligga där i som man kan ta fram?
Jag har försökt med iPhone Backup Extractor. Men när jag väljer dessa mappar för extrahering får jag inte upp något innehåll.
Bifogar bilder på mapparna och några av filerna om det nu kan vara av någon nytta.
Kikar på Help and support restoring lost data from iPhone and iTouch with the iPhone Backup Extractor för att försöka hitta information om detta men utan lycka.
Snälla. Finns det någon vänlig och kunnig själ där ute som kan hjälpa mig?
Tack på förhand!
Ella