Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Toshiba Folio 100, någon mer som testat?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fick vi in på jobbet idag. Det är ju alltid kul att pilla på nya saker. Men fan vad sjukt dålig den är.
Tänk er det mest plastiga datorlock man kan hitta på en laptop. Tänk er att man sliter bort skärmen från övriga datorn. Tejpa dit powerknapp, volymknappar och sen på ena sidan en värdelös panel med touchknappar (som är så otroligt oresponsiva att man blir galen). Då har man en Folio. Kan tilläggas att skärmen är så supernajs att om man inte stirrar på den rakt framifrån så ser man nästan ingenting, vinklar man den det lilla så syns ja, ingenting från skärmen.
Bara för att verkligen visa på bristen av kvalitet använde vi den lite sida vid sida med min iPad. Ingen tyckte Folion var något att ha (en kvinnlig kollega kunde dock tänka sig en galaxy tab, den var ju så liten och gullig...)

Men i övrigt, den kör Android och ska tydligen klara av flash. Men skärmen är så usel och reagerar så extremt dåligt när man försöker navigera att man ger upp efter 3 minuter + att man nästan aldrig kan se vad man gör.

Någon mer som testat den och är av liknande/annan åsikt?

Har inte testat den, men han ser ju ut att skämmas över att visa upp den?

hehe, ja jag kan inte i ord beskriva hur dåligt jag mådde av att använda den. Jag kommer må ännu sämre av att se folk köpa den...

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-11-18 11:19
Ursprungligen av sirsnurre:

hehe, ja jag kan inte i ord beskriva hur dåligt jag mådde av att använda den. Jag kommer må ännu sämre av att se folk köpa den...

Du är nog inte ensam: Fiaskot tvingar Dixon att stoppa surfplatta - IDG.se

Provade den lite snabbt på MediaMarkt igår, och det var inte direkt en övning i användarvänlighet. Den var seg och jag fattade ingenting. Knapparna på sidan verkade bara fungera i vissa lägen. Det där 16:9-formatet känns helt fel på en tablet. Usch, det var nästan lika hemskt som Samsungs Galaxy Tab.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2010-11-24 16:45

Spännande var ju vad det var som gjorde att de lämnade tillbaka den:
*Flash funkade inte
*Inte godkänd av google (android 2.2 men ingen telefon) så den hade inte android market.

1
Bevaka tråden