Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Computer Sweden om Apple

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2003-08-21 12:39
  • Oregistrerad
  • 2003-08-21 13:08

Det var väl kul att de kunde skriva något positivt för en gångs skull.

Vad gäller allt skäll på Apple för att de säger att det är den första 64-bitars "desk topen"; var inte tanken att det är den första för Svensson, därmed termen "desk top" i den bemärkelsen att den är ämnad för dig och mig, den breda massan?

Jag kan inte minnas att jag någonsin sett någon 64-bitars skrivbords dator säljas färdig ur box på ONOFF, SIBA el. liknande, eller överhuvud taget någonstans. Att man sedan kan sätta ihop sin egen, eller köpa en arbetsstation kan inte jag se, som att de skulle husera i samma produktkategori.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-21 14:01

IDG skrev också om G5:an i andra varma ordalag på denna sida.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Jörgen U
Det var väl kul att de kunde skriva något positivt för en gångs skull.

Vad gäller allt skäll på Apple för att de säger att det är den första 64-bitars "desk topen"; var inte tanken att det är den första för Svensson, därmed termen "desk top" i den bemärkelsen att den är ämnad för dig och mig, den breda massan?

Jag kan inte minnas att jag någonsin sett någon 64-bitars skrivbords dator säljas färdig ur box på ONOFF, SIBA el. liknande, eller överhuvud taget någonstans. Att man sedan kan sätta ihop sin egen, eller köpa en arbetsstation kan inte jag se, som att de skulle husera i samma produktkategori.

"desk top" var från början en dator som man kunde ha på skrivbordet med skarmen ovanpå, medans en "desk side" är en dator som man hade brevid skrivbordet (tower). Bara så ni vet...

• Oregistrerad
  • 2003-08-21 14:21

Jag själv gillar uttrycket minidator. Låter litet och bra jämfört med stordator.

Citat:

Skrevs ursprungligen av pepparkaka
Jag själv gillar uttrycket minidator. Låter litet och bra jämfört med stordator.

Det vi använder idag är inte minidatorer, det är microdatorer..

En minidator är faktiskt inte så liten (:

1
Bevaka tråden