Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad kommer i iOS 4.2 för Apple TV?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Konsensus på forum (såsom macrumors) verkar vara att airplay inte går förrän appletv fått ios 4.2 också. Och om det vore enda funktionen så borde väl apple redan släppt det?
För övrigt kollade jag nu och tv4 appen kan köra airplay och svt appen går inte men däreom fungerar svtplay hemsidan för att köra airplay.

Så vad kommer mer i 4.2 tror ni för appletv?
Jag hoppas på apps!

Jag tror inte på apps just nu, däremot kanske längre fram. Känns rent typiskt som den sortens sak som Apple slår på stora trumman för med någon slags special event eller som en "överraskning" på WWDC, med det sedvanliga tisslet och tasslet i god tid innan.

Eftersom det dessutom är en ganska ny produkt, och Apple dessutom har en väldokumenterad vana att styra om sin hjärntrust till ett fåtal projekt i taget (kan tänka mig att fokus legat på 4.2 för iPad senaste tiden), får jag nog vara den där tråkmånsen som säger att 4.2 för ATV blir en gäspning. Men jag blir såklart väldigt glad om jag blir motbevisad!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-14 20:56

Apps till AppleTV borde nog komma i och med iOS 5. Det är min gissning.

Men vad kommer då? Ifall den enda funktionen i ios 4.2 är airplay, borde inte apple redan släppt den då så utvecklare kan testa airplay funktionen ordentligt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-16 11:27
Ursprungligen av poseidon84:

Men vad kommer då? Ifall den enda funktionen i ios 4.2 är airplay, borde inte apple redan släppt den då så utvecklare kan testa airplay funktionen ordentligt?

Koden är väl densamma som till andra enheter som kör iOS. Dessutom behöver man inte släppa utvecklarversioner för AppleTV eftersom man inte idag kan utveckla för den.

Ursprungligen av acke:

Koden är väl densamma som till andra enheter som kör iOS. Dessutom behöver man inte släppa utvecklarversioner för AppleTV eftersom man inte idag kan utveckla för den.

Så ingen annan tror att appletv får någon ny sak förutom airplay i 4.2?

Anledningen till att de borde släppt den innan är inte för utvecklarnas del utan för att testa funktionen airplay ordentligt. nu skickar den bara ljud.

Fast utvecklare kan väl köra 4.2 på AppleTV? Jag har sett flera demos på appar som kan använda den som skärm till spel t ex.

Ursprungligen av irrelogical:

Fast utvecklare kan väl köra 4.2 på AppleTV? Jag har sett flera demos på appar som kan använda den som skärm till spel t ex.

Kan dom? isf har jag missat det totalt. Har inte hört om någon som kör det på sin TV. De appar jag sett är ipad appar som skickar ut signalen via vga till en TV och sedan styrs av en iphone.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-11-16 15:12
Ursprungligen av poseidon84:

Kan dom? isf har jag missat det totalt. Har inte hört om någon som kör det på sin TV. De appar jag sett är ipad appar som skickar ut signalen via vga till en TV och sedan styrs av en iphone.

Korrekt, de som finns körs genom VGA.

Hmm, det kan vara jag som blandar ihop det med.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-24 22:20

Jag uppdaterade min ATV igår direkt när jag hade packat upp den ur kartongen. Kom sen på att det kanske inte var så smart innan jag visste om det fanns någon jailbreak till den. Vill ju kunna köra plex.

Men förstår jag rätt att 4.2-versionen av nån anledning visas som 4.1 i ATV efter senaste uppdateringen? Är detta isf en jailbreak för den nya versionen eller för den förra? Jailbreak Apple TV 2G on iOS 4.1 Using PwnageTool 4.1 [How to Guide] | Redmond Pie

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-12-05 13:51

Någon som testat följande Jailbreak för 4.2?
[how to] jailbreak iOS 4.2 on Apple TV with Pwnage Tool 4.1.2 instruction/tutorial | tech news and updates

Uppdatering: Såg nu att jag hade missat en liten disclaimer i instruktionerna, så blir tyvärr att avvakta för min del. "Disclaimer: If you do not have your SHSH blobs backed up for your AppleTV at 4.1 I HIGHLY advise avoiding any upgrading whatsoever, tethered or not, until a real proper jailbreak is available."

Senast redigerat 2010-12-05 16:30
1
Bevaka tråden