Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag laddade ner gratisversionen av Air Video. Jag har några videosnuttar i mappen "Filmer" i min iMac. Dem kan jag se på min iPad. De flesta filmerna har jag emellertid i biblioteket "Filmer" i iTunes. Hur kommer jag åt dem från iPad? Klart jag kan duplicera filmerna och lägga dem i en separat mapp.
Men filmerna i iTunes kan eventuellt ligga i iTunes-databasen om man inte valt alternativet att lägga in dem i biblioteket men spara filerna på den plats de ursprungligen befann sig. Har man valt att flytta in dem i databasen så kommer man inte åt dem som enskilda filer längre. Tror jag.
Jag trodde iTunes bara hade länkar till filmer, musik etc, och inte innehöll själva filerna (som iPhoto gör). Jag har min musik under
~/Musik/iTunes/iTunes Musik
men filmer har jag inga i iTunes, så jag vet inte var de skulle hamna.
Jag trodde iTunes bara hade länkar till filmer, musik etc, och inte innehöll själva filerna (som iPhoto gör). Jag har min musik under
~/Musik/iTunes/iTunes Musik
men filmer har jag inga i iTunes, så jag vet inte var de skulle hamna.
Jag har 112 video som ligger i biblioteket "Filmer" i iTunes. Skälet är att de flesta av dessa är uppladdade YouTube men vissa av dessa vill jag ha i min iPod och andra vill jag ha i min iPad. Det är inte alltid det finns tillgång till WiFi. Frågan kvarstår således.