Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Möjligt installera Snow Leopard på Macbook 2,1?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-18 12:20

Hej!
Jag har en Macbook 2,1 med Interl Core Duo som jag har Mac OS X 10.4.11 på. Nu börjar den bli lite seg och har bekanta som säger jag bör uppdatera den/blåsa ur den. Har fått låna ett "Mac Box Set" som innehåller Mac OS X Snow Leopard, iLIfe09 och iWork09.

Kan jag installera detta på min Macbook eller måste jag ha någon version av Leopard eller Mac OS X Tiger i den sedan tidigare?

Jag har aldrig gjort nåt liknande förut och är lite nervös att jag ska sitta där helt utan något i min burk. Alla viktiga dokument (även programmen) har jag sparat ner på en extern HD. Kommer jag förresten komma använda någon av mina browsers (Safari, Firefox) som jag dragit över tilll den externa hårddisken.

Mvh
Ekavall

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-18 12:53

Låna? Det är piratkopiering. Köp ett eget.

Mvh acke

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-11-18 12:55

Köp en egen licens, det kostar inte många pengar.

Däremot skall det inte vara några problem med att installera Snow Leopard på din dator.

Ursprungligen av ekavall:

...Kan jag installera detta på min Macbook eller måste jag ha någon version av Leopard...

Kan installera - ja.
Får installera - nej.

Köp en egen box i stället för att piratkopiera kompisens.

Du har fått svar på din ursprungliga fråga och vi diskuterar inte piratkopiering på 99mac.

Stänger här.

/Mod

1
Bevaka tråden