Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

G5:a och Audiophile 2496 vill inte!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejhej!
Jag köpte en begagnad G5:a (Tror det är Early 2005) 2X2 Ghz igår. Fungerar perfekt, snabb som *** och hyfsat tyst, men idag skulle sätta i mitt gamla M-Audio Audiophile 2496, som satt i min gamla PC (som jag använde tills igår).
Jag installerade de senaste drivrutinerna och satte i kortet, men när jag valde det i Systeminställningar->Ljud så stog det att det inte går att ändra ljudvolym, eller något annat. Jag testade att spela upp musik, men ljudet "hackar", och av någon anledning så har varje sekund i Spotify blivit jättelång! M-Audio's egen "pane" hittar kortet som vanligt, och den verkar helt oberörd av ljudarmageddonet som passerar genom det stackars ljudkortet.

Är det något jag kan göra för att fixa det, eller ska jag helt enkelt gå till Musikbörsen och kräva att de hjälper mig?

Har testat alla möjliga inställningar, med sampling rate och allt, men inget ger skillnad

Jag minns inte exakt. Men M-Audio hade under en period problem med kompatibiliteten med pci, pci-x och deras strömförsörjning till korten. Och vissa 2496 modeller funkar inte med vissa Powermac G5.
Nu var det här så längesen att jag minns inte exakt hur det var, 5-6 årsen typ...
Men jag hittade detta. Sen får du göra researchen själv. M-AUDIO - Apple G5 Compatibility and Delta PCI Card Upgrade program
Hoppas det kan vara till nån hjälp!

Ursprungligen av KillwithSkill:

Jag minns inte exakt. Men M-Audio hade under en period problem med kompatibiliteten med pci, pci-x och deras strömförsörjning till korten. Och vissa 2496 modeller funkar inte med vissa Powermac G5.
Nu var det här så längesen att jag minns inte exakt hur det var, 5-6 årsen typ...
Men jag hittade detta. Sen får du göra researchen själv. M-AUDIO - Apple G5 Compatibility and Delta PCI Card Upgrade program
Hoppas det kan vara till nån hjälp!

Det var ju lite bra att veta, men du vet inte hur man ska kunna se om man har nya eller gamla versionen? Köpte det 2008 nämligen, och det ser PRECIS ut som på bilden, med två "hack" i PCI-kontakten och allt. Enda som kan tyda på att det är det gamla är ju att drivrutinerna på cd:n var de mest utdaterade man sett i mannaminne, men det behöver ju inte betyda det.

Menmen, gratis uppgradering

1
Bevaka tråden