Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flyttassistent kopplar inte med hårddisk.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag ska överföra information "Från en Time Machine-säkerhetskopia" som det står i Flyttassistent.
Jag kopplar min hårddisk med Time Machine-säkerhetskopian till datorn via firewire, sätter på hårddisken och den upptäcks på datorn. Sen öppnar jag Flyttassistent, trycker "Fortsätt", skriver in min användaruppgifter, klickar på "Från en Time Machine-säkerhetskopia eller annan skiva" sedan "Fortsätt".
Nu kommer problemet: I nästa ruta ser jag inga system. Bara en tom ruta med rubriken "Marker det system du vill överföra".

Vad har gått snett?

Jag kan tillägga att Time Machine-säkerhetskopian är från min MacBook Pro (2,53 GHz) med OS 10.6 och jag ska återskapa den på en på en iMac med OS 10.5. Operativsystemen är olika, är detta ett problem?

  • Medlem
  • 2010-11-20 23:24

Det låter onekligen som bäddat för problem. Att operativsystem är bakåtkompatibla är ju brukligt, men framåt låter litet svårt. Dessutom lär inte operativsystemet som du har installerat på din MBP fungera på iMacen.

Hade jag varit som du hade jag manuellt lyft över det jag behöver från TM-backupen till iMacen.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-21 00:35

Nej det kommer inte att fungera om Time Machine tog backup på hela hårddisken inklusive systemet. Det brukar endast gå om man har system version eller om skivan är tom och du vill installera nytt direkt från Time Machine vilket då gör en spegling av ditt gamla system på den nya disken.

//Rob

1
Bevaka tråden