Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Imap funkar ej på iPhone men på datorn är det ok

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har länge använt en mängd mailkonton som IMAP på datorerna (MacBook Pro & iMac Snowleo) och iPhonen (3GS) utan några som helst problem. Igår och idag strular ett av kontona på iPhonen. Den kan inte hämta mail. Skicka går däremot bra. Felmeddelandet lyder: "The mail server imap.mindomän.com is not responding. Verify that you have entered the correct account info in Mail settings."

Jag har inte ändrat någonting. Inte ens uppdaterat iPhonen till iOS 4.2. På datorerna fungerar fortfarande allt som det ska.

Jag har provat att skriva över mailinställningarna i iPhonen vid synk via iTunes och det gör ingen skillnad. Har kollat via webmailinterfacet men inte hittat något konstigt. Har naturligtvis också gett det lite tid för att se om det var tillfälligt.

Använder one.com för flera adresser/domäner men det är bara ett av dessa mailkonton som nu strular och det råkar vara mitt huvudkonto. Känns konstigt att det bara drabbar ett konto när det är samma webbhotell.

Några idéer?

Har nu gjort något så enkelt som att deleta mailkontot i iPhone och sedan åter kryssa i skriva över mailkontoinformationen via synk i iTunes och nu fungerar det igen.

Det gick alltså inte att återställa funktionen genom att skriva över kontot utan att ta bort det först.

Weird.

1
Bevaka tråden