Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AppleTV (2gen) och Airplay-erfarenheter

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-11-23 17:14

Jag har nu provat både att skicka ljud, video och foto till AppleTV från min 3GS.. Funkar rätt bra. Det är en ny funktion så den kommer väl finputsas framöver. Frågan är bara hur länge 3GS kommer hänga med i utvecklingen.

Att skicka foto är rätt praktiskt, men man får tänka på att foton på höjden blir liggande på TVn.

• Medlem
  • Malmö
  • 2010-11-23 19:44

En sak som jag tycker är riktigt dålig, om jag nu inte kapitalt har missat något, är att de videor man har filmat själv med telefonen inte går att spela upp på sin ATV2 via AirPlay.

Snuskigt irriterade och totalt oförståeligt.

• Medlem
  • Halmstad
  • 2010-11-23 19:53
Ursprungligen av zinned:

En sak som jag tycker är riktigt dålig, om jag nu inte kapitalt har missat något, är att de videor man har filmat själv med telefonen inte går att spela upp på sin ATV2 via AirPlay.

Snuskigt irriterade och totalt oförståeligt.

Ja, det är märkligt. Man kan heller inte visa bilder via Kamera, utan måste gå in på Bilder för att sedan skicka. Samma sak med filmer. Har man filmer måste man lägga till dem till itunes och sedan gå in på Ipod och visa dem därifrån.

• Medlem
  • Malmö
  • 2010-11-23 20:14

Ja, det med filmerna är riktigt värdelöst. Man har ju sedan länge möjligheten i iTunes att synka in egenfilmade videor från iPhoto också så varför skulle inte dessa gå att köra via AirPlay?

Idiotiskt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-23 23:11

Är riktigt besviken över airplays begränsningar. Hade hoppats på att kunna streama alla playkanaler, webbvideo från safari etc. :(((((

• Medlem
  • Halmstad
  • 2010-11-23 23:16

Det kommer nog...

1
Bevaka tråden