Hej, här kommer en guide till att jailbreaka din iPhone 3GS eller 4 med iOS 4.0 - 4.1.

Jailbreaken stöder nedanstående firmwares:

iPhone 3G[S] på 4.0

iPhone 3G[S] på 4.0.1

iPhone 3G[S] på 4.0.2

iPhone 3G[S] på 4.1
iPhone 4 på 4.0

iPhone 4 på 4.0.1

iPhone 4 på 4.0.2

iPhone 4 på 4.1

Såhär gjorde jag och det är likadant som iClarfied har gjort.
(Jag har jailbreakat min 3GS på 4.1)

Ska vi börja?

Kom ihåg: Uppdatera inte till iOS 4.1 om du vill låsa upp din telefon. Ultrasn0w stöder inte det basebandet än. DU kan uppdatera om du har en iPhone 4 utan att uppdatera ditt baseband (genom att följa denna guiden som dessvärre är på engelska) men inte 3GS!

1. Som vanligt är en säkerhetskopiering av din iPhone rekommenderat innan du börjar.

2. Öppna din webbläsare och skriv in www.limera1n.com. Klicka på "Windows" och börja ladda ner programmet Limera1n.

3. När programmet är nerladdat klickar du antingen på Kör direkt eller bara startar upp Limera1n från t.ex skrivbordet.

4. Koppla in din iPhone i datorn och klicka ner iTunes om det kommer upp.

5. Klicka på "make it ra1n.

6. Din iPhone går nu in i Recovery mode men ta det lugnt, det är meningen och fullt normalt!

7. Håll inne home + power knapparna samtidigt.

8. När programmet ber dig att släppa power knappen så du gör det men håll kvar home knappen.

9. Nu kommer din iPhone gå in i DFU mode som också är helt ofarligt. Du ska också släppa home knappen nu.

10. När allt är klart så kommer du att se denna texten:

11. Efter ska du gå in iPhonen och leta efter Limera1n ikonen som också kan finnas på dina andra sidor.

12. Klicka på ikonen och välj Cydia och sedan Install längst upp till höger.

13. Starta om telefonen när installationen är färdig.

Om inte Limera1n ikonen kommer upp i telefonen så starta om den. Om inte det heller funkar så gör om allt (En restore kan vara nödvändig)

Skriv en kommentar nedan så ska jag försöka hjälpa dig om det är något som du undrar över. Kan också nämna att jailbreaken funkar men jag tar inte på mig ansvaret om något skulle gå fel. (Tur att det är omöjligt att göra fel då)

Bilderna är tagna från iClarified.

Mvh Emil Kihlström

Senast redigerat 2010-11-24 17:51