Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kort fråga om låst iPhone vs. SIM-kort från annan operatör

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en kort fråga som jag behöver få klarhet i. Då jag själv aldrig ägt en operatörsbunden iPhone kan jag själv inte testa och det skulle därför vara praktiskt om någon på forumet kunde ge lite feedback på vad som händer i följande scenario:

I din hand har du en iPhone, operatörslåst till X. Telefonen är aktiverad med det SIM-kort som sitter i telefonen men varken jailbreakad, upplåst eller på annat sätt mixtrad med. Utan att stänga av telefonen tar du nu ur SIM-kortet från X och sätter i ett SIM-kort kort från operatören Y. Vad händer?

Min första gissning vore att telefonen vill kopplas till iTunes för att aktiveras med det nya SIM-kortet från operatören Y. Detta kommer inte att fungera då telefonen är operatörslåst till X.

Är jag på rätt spår?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-24 00:49

itunes gör inget.

Dock stå står det no service i stapeln...
Har det problemet nu nämligen när mitt företag bytte operatör! :/

Min teori nummer två var att det inte händer ett smack mer än följande:

1. En stapel i mottagning under ett par minuter men ingen kontakt med operatör.
2. "No Service"

Stämmer det bättre överens med verkligheten?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-24 01:20

till 100%...

• Medlem
  • International user
  • 2010-11-24 07:47

Får man fråga vad det har för betydelse?

Har ni slagit vad på jobbet?

Nejdå, men jag håller på med CSI iPhone där jag snart ska försöka luska ut från vilken operatör en viss telefon kommer. Det är inget busenkelt projekt och det är ju till att skaffa sig bästa möjliga förutsättningar innan det är dags att börja klippa ihop micro-SIM-kort till oändlighet.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-25 07:26

Greenpois0n hacktiverar iPhone 4, då ser du ju model number under inställningarna så vad är egentligen problemet?

Finns det någon lista över modellnummer som går att lita på? Jag har googlat på mitt modellnummer men de träffar som där dyker upp känns tämligen tveksamma. Ena sidan säger att det är Telenor, nästa säger att den är olåst och den tredje säger något annat.

Modellnumret i fråga är MC603KS så om det är till hjälp är det självfallet förträffligt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-25 19:01

MC603KS/A är med 99.9% sannolikhet låst till Telenor eller Telia. Fungerar inget av dessa operatörers micro-SIM så skulle jag helt fräckt lämna in den till LAN-master

Lita på att jag återkommer med upplösningen i detta tämligen odramatiska drama, jag har ett Telenor-SIM hemma men jag råkade slänga pappret med PIN-koden. Tog för givet att de liksom de flesta andra operatörer hade tryckt PUK och PIN på plastkortet men icke. Ska se om jag kan gräva fram det igen. Ett Telia kontantkort är beställt, leverans förhoppningsvis innan helgen.

1
Bevaka tråden