Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPad som trubadur?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Härnösand
  • 2010-11-24 09:24

Jag jobbar som trubadur och när jag är ute spelar har jag med mig 2-3 pärmar med låtar.

Min fundering är om en iPad skulle kunna ersätta alla dessa pärmar och att jag har alla texter i "paddan" istället.

Vad tror ni om detta?

De flesta av mina låtar ryms på ett A4 så detta borde väl gå?

Skulle någon vänlig själ som har en Ipad kunna ta en bild på sin skärm där de visar en en sångtext på ett .doc A4 ark?

Tack på förhand!

  • Medlem
  • Österåker
  • 2010-11-24 09:45

Jag har en kompis som kör noter när han giggar. Dock kör han pdf:er men det finns appar som visar helsidor av dokument utan att tangentbordet är uvägen.

Kör på, detta är en fantastisk lösning.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-11-24 09:48

Här borde egentligen tillverkarna av notskrivningsprogram för Mac OS X/Windows ta fram en version för iPad. Men under tiden får man nog som Conzpiro säger köra PDF...

Ursprungligen av frazze:

Här borde egentligen tillverkarna av notskrivningsprogram för Mac OS X/Windows ta fram en version för iPad. Men under tiden får man nog som Conzpiro säger köra PDF...

Finns ju tab/not program till ipaden. Jag kör tabtoolkit och det fungerar kanon.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2010-11-24 10:03

Det låter ju helt lysande.
Är det ingen av är som skulle kunna ladda upp en skärmdump/ länk på hur det ser ut?

1
Bevaka tråden