Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jailbreak för iPhone iOS 4.2.1

Tråden skapades och har fått 68 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ser att det finns nu hos dev-team

Dock så är den "teathered" så det blir att vänta ett tag.

Att läsa här:

http://blog.iphone-dev.org/

Testade på iPad men det gick sådär. Cydia vägrade starta och ikonen var kritvit. Safari ville heller inte vara med i matchen. Att boota in med jb via redsn0w hjälpte inte. Detta experiment slutade med en återställning och bön om att en untethered version snart är här.

Ursprungligen av Herr Dödén:

Att boota in med jb via redsn0w hjälpte inte.

Ursprungligen av fedi-93:

Man måste först jailbreaka med redsn0w som vanligt. Sen ska man köra redsn0w igen men välja "boot only tethered". Då funkar det!

Precis som jag skrev med andra ord. För mig gick det inte vägen, ger det bara en chans i väntan på untethered så nu blir det till att ta en kölapp och slå på tålamodet. Hoppas att comex har lite tid över så att det inte dröjer alltför länge

• Medlem
  • Skövde
  • 2010-11-24 17:26

Man måste först jailbreaka med redsn0w som vanligt. Sen ska man köra redsn0w igen men välja "boot only tethered". Då funkar det! Har själv Jailbreakat min iPad på 4.2.1 Fungerar kanon!

Jag väntar till en som är unteathered

Vi kan väl alla hjälpa till att hojta till här när untethered jailbreak finns för iPad?
(+ iPhone)

Ursprungligen av theplague:

Vi kan väl alla hjälpa till att hojta till här när untethered jailbreak finns för iPad?
(+ iPhone)

Indeed!

• Oregistrerad
  • 2010-12-18 17:55

Det är väldigt nära jul nu

Ursprungligen av studiox:

Det är väldigt nära jul nu

Det är sant, således är det också på sin plats med en uppdatering i ämnet

iPhone 4.2.1 Untethered Jailbreak Confirmed For Release On Christmas Eve | Redmond Pie

• Medlem
  • Malmö
  • 2010-12-12 16:25

iOS jailbreaking - Wikipedia, the free encyclopedia
Här påstås det nu att det mesta går att JB:a untethered. Men hittar ingen info i övrigt... blir man lurad?

Ursprungligen av Thomaz:

iOS jailbreaking - Wikipedia, the free encyclopedia
Här påstås det nu att det mesta går att JB:a untethered. Men hittar ingen info i övrigt... blir man lurad?

Tittade du i kolumnen "Latest Untethered Jailbreakable Firmware Version of iOS" ?

• Oregistrerad
  • 2010-12-18 21:23

Faan. Då är jag i Thailand utan dator. skit.

Jailbreaka min ipad fungerar inte oavsett hur jag gör.. jaja .(

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-21 17:18

iClarified - Apple News - iPhone Dev-Team Announces 'Backup Plan' Untethered Jailbreak is Nearly Ready

Det mest intressanta med denna post är faktiskt inte 4.2.1 untethered utan att @Comex hittat ett sätt att rädda foton m.m. på iDevices som hamnat i en bootloop! yay!

Ursprungligen av FreddeB:

iClarified - Apple News - iPhone Dev-Team Announces 'Backup Plan' Untethered Jailbreak is Nearly Ready

Det mest intressanta med denna post är faktiskt inte 4.2.1 untethered utan att @Comex hittat ett sätt att rädda foton m.m. på iDevices som hamnat i en bootloop! yay!

Trevligt, snart är det dags.

Sköna tider! Först untethered jb på G till 4.2.1, sen är unlock till iPhone 4 allt annat än långt borta. Kudos!

Ser fram emot JB för Apple TV2, om det är någon som ser en lösning får ni gärna hojta till!

//Stefan

Ursprungligen av barbapappa_86:

Trevligt! Tack.

Någon som kan bekräfta att det fungerar felfritt på en iPhone 4 med senaste firmware?

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Någon som kan bekräfta att det fungerar felfritt på en iPhone 4 med senaste firmware?

Ska göra det nu på min, lär ta ett tag att ladda ner firmware osv, men återkommer i tråden.

edit: Jag avvaktar på denna, den verkar inte helt vattentät ännu.

Senast redigerat 2010-12-26 22:46

Läste på Twitter att de släppt en ny beta av Redsn0w nu, men verkar fortfarande vara ett osäkert kort. (Det är ju en beta så..)

//Stefan

Beta 3 är nu ute, det går undan nu.

//Stefan

Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Beta 3 är nu ute, det går undan nu.

//Stefan

Har varit ute i 5 timmar.
För dom som vill hålla koll på vad som sker, https://sites.google.com/a/iphone-dev.com/files/home/

Ursprungligen av keptang:

Har varit ute i 5 timmar.
För dom som vill hålla koll på vad som sker, https://sites.google.com/a/iphone-dev.com/files/home/

hehe ja, men eftersom ingen hade skrivit om den här så tog jag med den. Bra länk!

//Stefan

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-28 11:09

håller tummarna på release innan nyår...

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-12-29 12:04

(Skriver för att vara uppdaterad)

Hur är det med Mac Vs. PC-användare här? Är det Redsn0w man ska hålla tummarna på eller komm PwnageTool släppa något?

Det var ett bra tag sedan jag hängde med i svängarna. Låste upp min iTouch gång efter annan för något år sedan men sen jag skaffade iPhone har jag inte jailbreakat sen 4.0 (lyckades låsa telefonen med PwnageTool till 4.1...).

Verkar som det är Redsn0w både för Mac/PC som gäller än så länge.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-12-29 12:17

Okaj! (Skönt, har aldrig fått PwnageTool att fungera.)

Beta 4 släpps idag!

//Stefan

Bevaka tråden