Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PS3 + MP4 + undertexter?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-11-24 22:34

Hur får jag externa undertexter (t.ex. .srt) till mina mp4-filmer att fungera på mitt PS3? Jag vill kunna lägga över filmerna på den interna disken. Finns det något sätt att slå samman filerna (muxa?) utan att bränna in dem i videofilen?

Hoppas jag valde rätt forumdel.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-24 23:10

piratkopiering ej tillåten. det är nog fel forum för den här diskussionen.

Ursprungligen av ibish:

piratkopiering ej tillåten. det är nog fel forum för den här diskussionen.

Ursäkta.

VAD är det som säger att filmen ska vara piratkopierad. Finns massvis av filmer och egna projekt som folk lägger upp på tex Piratebay för att dom vill, som det sedan skapas subs till.

Spänn av..

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-24 23:14
Ursprungligen av jurassic579:

Ursäkta.

VAD är det som säger att filmen ska vara piratkopierad. Finns massvis av filmer och egna projekt som folk lägger upp på tex Piratebay för att dom vill, som det sedan skapas subs till.

Spänn av..

ja, eller hur? nämn några "egna projekt" som du sett med srt-undertexter?

Ursprungligen av ibish:

ja, eller hur? nämn några "egna projekt" som du sett med srt-undertexter?

THE YES MEN FIX THE WORLD

Ursprungligen av Papperskatt:

Tack.. Jag kände inte för att gå off topic men jag är glad att du gjorde det. Jag täcker dig nästa gång.

Du kan inte lägga in filmerna på ps3:an. Däremot kan du köra dom från en usb-sticka eller trådat/trådlöst från datorn.

Ang subs så vet jag inte men vill veta.

• Medlem
  • Malmö
  • 2010-11-25 08:06

Alternativt har man köpt en mängd filmer på främmande språk, kopierat dem till sin hårddisk och vill nu förstå vad de säger.

Fullt möjligt att lägga filmer på sin PS3, bara att koppla in en disk i FAT-format och kopiera över.

Tydligen får man streama från datorn genom ps3:an med det här appet: AVIAddXSubs. Add XSUB subtitles in avi files. Create idx/sub for any video file

För PC dock.

Men då kan man ju dra en hdmi rakt upp i tvn från datorn istället.
Annars så får du hårdkoda in dom.

• Medlem
  • 2010-11-25 17:00

Jag använder mig av Ps3 Media Server
PS3 Media Server
för att strömma mina filer till mitt playstation.
Se bara till att filerna ligger i samma mapp och har samma namn så ska det utmärkt.
Gratis och funkar till både PC å mac

1
Bevaka tråden