Jag har jobbat med digital mediaproduktion under många år, men har de senaste åren mest arbetat med konceptutveckling mm, vilket gjort att jag inte är så uppdaterad på teknik som jag brukade vara. Därför är jag i behov av tips från er som jobbar mer "hands on" nu när jag åter tänkt mig att börja producera själv.
Det jag behöver är en kamera för att spela in dokumentärfilmer i HD-format (1080p), solid state verkar vettigast vad jag kan förstå och de märken jag trivts bäst med tidigare har varit Sony och Panasonic (verkar fortfarande vara mest bang for the buck).
Jag har tänkt mig att lägga ned någonstans mellan 10 - 25.000, ev. lite mer om jag måste (kommer att jobba internationellt, och vill helst inte låsa mig till PAL). Har bland annt tittat på denna:
Panasonic AG-HPX170 P2HD Solid-State Camcorder AGHPX170PUJ B&H
Är jag på rätt spår? Alla kommentarer är varmt välkomna!
Funderar också på vilken Mac jag behöver, har nu en MBP Core2Duo 2.33 GHz men undrar om den räcker till. Kör helst FCP, och kommer att ha snabba externa diskar. Skulle ogärna gå tillbaka till stationär burk efter alla år med bärbara... som sagt, tips välkomnas! Är det dags att uppgradera?