Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airplay - telefonen hittar inte Airport Express

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min telefon hittar inte min Airport Express när jag försöker strömma musik från min telefon. De ligger på samma nätverk. Är det någon som har någon aning om var jag ska börja felsöka?

Jag har ändrat trådens rubrik. Försök alltid sätta en rubrik som tydligt visar vad tråden handlar om. "Airplay iOS 4.2" säger inte ett dugg om vad frågan egentligen gäller.

/Mod

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-25 20:18
Ursprungligen av jokersthlm:

Min telefon hittar inte min Airport Express när jag försöker strömma musik från min telefon. De ligger på samma nätverk. Är det någon som har någon aning om var jag ska börja felsöka?

Själv blev jag förvånad över att det bara funkade direkt efter uppdateringen, utan att jag gjorde någonting.

Kan det vara så att man bör ha airplay aktiverat i iTunes på datorn? Det har i varje fall jag.

Ursprungligen av jokersthlm:

för mig fungerade det efter en omstart av telefonen.

Ursprungligen av sirsnurre:

för mig fungerade det efter en omstart av telefonen.

Tack, löste problemet.

Det är helt random här. Symbolen dyker upp lite då och då. Tyvärr aldrig när jag behöver den.

Jag har haft samma problem och även för mig fungerade det efter omstart. Verkar inte 100% pålitligt...

1
Bevaka tråden