Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Frågor inför ominstallation

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2010-11-28 00:30

Jag har Snow Leopard och Win XP (Bootcamp) på min MBP. Jag funderar på att installera om Snow Leopard. Om jag väljer att BARA formatera om partitionen med Snow Leopard (rör inte Win XP-partitionen) och sedan installera om OSX på den "rena" partitionen. Finns då mitt Win XP kvar och kan jag starta Win XP som vanligt genom att hålla in alt-tangenten vid bootningen?

Tack på förhand.

  • Medlem
  • 2010-11-28 00:32

Japp det gör den. Den påverkas inte av att du installerar om MacOSX. Var bara försiktig så att du inte kör genom skivverktyget och formaterar om hårddisken, utan bara kör en vanlig installation där programmet raderar målvolymen, dvs den partition där du idag har SL. Lycka till!

  • Medlem
  • 2010-11-28 00:47

Korsriddaren: Tack för det snabba svaret.
En annan fråga, genom åren har jag loggat in på många olika trådlösa nät (wifi). Finns det något sätt att komma åt inloggningsuppgifterna till de trådlösa näten vid en ominstallation av Mac OS X?
Tack på förhand.

Ursprungligen av gant:

Korsriddaren: Tack för det snabba svaret.
En annan fråga, genom åren har jag loggat in på många olika trådlösa nät (wifi). Finns det något sätt att komma åt inloggningsuppgifterna till de trådlösa näten vid en ominstallation av Mac OS X?
Tack på förhand.

Under Utilities i Applications har du ett verktyg som heter Keychain Access. Där hittar du samtliga sparade lösenord, och du kan välja att visa lösenordet i klartext. För att göra detta krävs att ditt konto är administratör på den berörda datorn.

  • Medlem
  • 2010-11-28 04:34

Eller om du har svenskt operativ, så heter den nyckelhanterare och ligger i programmappen / Verktygsprogram.

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Under Utilities i Applications har du ett verktyg som heter Keychain Access. Där hittar du samtliga sparade lösenord, och du kan välja att visa lösenordet i klartext. För att göra detta krävs att ditt konto är administratör på den berörda datorn.

1
Bevaka tråden