Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Avvaktar aktivering, Telefonen vill verkligen inte

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

Efter 3 dagar av febrilt arbete så får jag inte min iphone att fungera och då detta sägs vara det bästa iphone forumet frågar jag er.

Jag tar allt från start:

Köpte en iphone 4 16 gb ifrån danmark som var låst till telenor.
Efter att konstaterat att det inte går med svenskt telenor i danskt så ringde jag danmarkskundtjänst och fick min mobil upplåst via itunes. Värt att nämna är att mitt svenska telenor abonnemang har jag haft i en iphone 3g i 1.5 år.

Jag beställde hem ett micro sim. När jag fått upp "grattis din iphone är nu upplåst" via itunes trodde jag att det var löst. Jag sätter i mitt micro sim och får ingen täckning det står alltså "ingen service" Ringt kundtjänst då de sa att det skulle lösa sig men efter 9 timmar fungerade det ej. Startar jag om mobilen står det "Avvaktar aktivering detta kan ta en stund".

Detta har jag gjort.
Ställt in nätverksinställningar rätt via telenor
aktiverat sim
återställt telefonen som ny iphone
väntat 9 timmar.

Hjälp mig snabbt. MVH victor

Tacksam för alla hjälp

• Medlem
  • International user
  • 2010-11-30 11:00

Operatören har inte aktiverat sim kortet.

//Rob

Detta har jag gjort.
Ställt in nätverksinställningar rätt via telenor
aktiverat sim
återställt telefonen som ny iphone
väntat 9 timmar.

Låter ändå som att micro-simkortet inte är aktiverat. Ring och få bekräftat att det är just det micro-simet som är aktiverat med just ditt nummer om du inte gjort det.

Hoppas det löser sig!

Hade liknande problem när jag skulle låsa upp min som jag köpte hos 3. Fick ringa Telenor flera gånger. De dem gjorde var dels att aktivera kortet, flera gånger, samt öppna upp växlar har jag för mig. Föreslå det när du ringer dem.

1
Bevaka tråden