Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför alla dessa HD-versioner av spel?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag börjar mer och mer fundera på varför tillverkarna gör speciella versioner av spel till iPad.

Vissa spel, såsom Rage HD som funkar på både iPad och iPhone. LEGO Harry Potter, som är ett riktigt avancerat 3D-spel, är också universellt. Samma med Cro-Mag Rally.

Det känns inte så kul att behöva köpa en till version av ett spel som man men redan har köpt, det kan gå upp emot 150 kr för båda versionerna då.

För att mjölka pengar, är utvecklarna åtminstone lite seriösa så stödjer samma app både vanlig upplösning samt "HD" för iPhone 4/iPad.

Oseriöst, yep.

• Medlem
  • International user
  • 2010-12-01 09:53

Vad jag också saknar är möjligheten att synca spelandet mella iPhone och iPad. Som det är nu får man lira två olika sessioner parallellt. Det bästa hade varit att lira lite Angry Birds på iPhonen när man är på vift för att sedan fortsätta på iPaden när man kommer hem.

Senast redigerat 2010-12-01 14:09
Ursprungligen av -David-:

Vad jag också sakner är möjligheten att synca spelandet mella iPhone och iPad. Som det är nu får man lira två olika sessioner parallellt. Det bästa hade varit att lira lite Angry Birds på iPhonen när man är på vift för att sedan fortsätta på iPaden när man kommer hem.

Fast det är inte vad denna tråden handlar om

1
Bevaka tråden