Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kända fel/problem/osnyggheter i 99mac v4.0

Tråden skapades och har fått 193 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2010-12-04 00:31

En sak till, när man trycker på markera alla som lästa så går länken till "http://www.99.se/forumdisplay.php?do=markread..." och ger mig:

"Your submission could not be processed because a security token was invalid.

If this occurred unexpectedly, please inform the administrator and describe the action you performed before you received this error."

  • Medlem
  • 2010-12-04 00:34

Är det bara jag som upplever att Safari inte längre vill spara mitt användarnamn och lösenord till 99mac? Tidigare var jag tvungen att köra återställ safari för att bli av med inloggningen. Går jag ifrån och stänger fönstret nu och kommer tillbaka om en timme, så får jag skriva in allting igen, vilket är litet enerverande. Sen tycker jag att teckenstorleken är litet i minsta laget. Det var mina synpunkter. Annars blir det säker jättebra!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-12-05 18:15
Ursprungligen av Korsriddaren:

Är det bara jag som upplever att Safari inte längre vill spara mitt användarnamn och lösenord till 99mac

1password vägrar också fatta att det är en inloggning, och spara den. Misstänker fulhack

Ursprungligen av h_e:

1password vägrar också fatta att det är en inloggning, och spara den. Misstänker fulhack

Det fungerar för mig.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-12-04 00:45

Och lite till.

Knappen "Mina" i bottenframen fungerar inte. Får följande

"The following errors occurred with your search

1. Sidan du letar efter verkar inte finnas. Gå tillbaka till forumets förstasida för att försöka på nytt.
2. Please add more constraints to your search. Searches that return all or most of the database are a bad idea."

Blandad svenska/engelska också btw

När jag är i läget "Nya inlägg" lyckas jag inte se huruvida trådarna innehåller inlägg av mig själv. Är jag blind?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-12-04 10:04

Är det jag som är hopplös (svara inte) eller är det en bugg att jag inte kan lägga in en bild under profilen. Hittar inget alternativ för detta.

Ursprungligen av livi:

Är det jag som är hopplös (svara inte) eller är det en bugg att jag inte kan lägga in en bild under profilen. Hittar inget alternativ för detta.

I den svarta menyn överst hittar du "Inställningar". Väl där hittar du "Redigera profilbild" samt "Redigera avatar". Skillnaden mellan de är lite oklara, men avatar kommer att visas vid varje inlägg vad jag förstår.

Ursprungligen av Scarecrow:

I den svarta menyn överst hittar du "Inställningar". Väl där hittar du "Redigera profilbild" samt "Redigera avatar". Skillnaden mellan de är lite oklara, men avatar kommer att visas vid varje inlägg vad jag förstår.

Avatar är en liten bild som visas i varje inlägg.
Profilbild är en stor bild som läggs i vänsterkanten på din profilsida.

Ursprungligen av Björnström:

Avatar är en liten bild som visas i varje inlägg.
Profilbild är en stor bild som läggs i vänsterkanten på din profilsida.

Hade det inte varit mer intuitivt att endast ha ett av alternativen, men att man laddade upp en större bild som sparas med två olika storlekar?
Det kanske bara är jag som inte ser någon vits med att kunna visa flera bilder?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-12-04 15:48
Ursprungligen av Scarecrow:

I den svarta menyn överst hittar du "Inställningar". Väl där hittar du "Redigera profilbild" samt "Redigera avatar". Skillnaden mellan de är lite oklara, men avatar kommer att visas vid varje inlägg vad jag förstår.

Vielen Dank som vår tyska kamrater skulle sagt;)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-12-04 10:15

Den grå pilen för att gå till senaste inlägg skulle gärna få vara större, lättare hitt- & klickbar samt ser lite osymetriskt ut nu

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-12-04 10:38

Är det någon skillnad på dessa två?
Om inte skulle man väll kunna ta bort den bruna knappen och kanske öka storleken på svara/utökad svarsruta något?

Ursprungligen av kainen:

Är det någon skillnad på dessa två?
Om inte skulle man väll kunna ta bort den bruna knappen och kanske öka storleken på svara/utökad svarsruta något?

Den bruna knappen fyller ju egentligen ingen funktion efter som svarsfältet hela tiden är synligt strax under.

Lite omvälvande ännu...

Väljer bevaka en diskussion; "Thank you for .... (borde ändras till Svenska)

Skicka PM till annan medlem

Blandad Sv7Eng i knapparna under.

Ersätt "Skapa inlägg" med "Skicka". ... Skapa låter ju helflängt.

Raden "Vill du ha bekräftelse...." borde väl kunna ersättas med "Mottagningsbevis"
och sedan kommer förklaringen på rad 2

Som det är nu är Texten längre än förklaringen

Vill bara påpeka att funktionen med profilbild även fanns i gamla 99mac, så det är ju inget som är annorlunda mot hur det är nu.

Jag har ställt in att visa 100 inlägg per sida men får ändå bara 20 per sida.

Ursprungligen av johan_tanying:

Jag har ställt in att visa 100 inlägg per sida men får ändå bara 20 per sida.

Jag får 100 per sida? Vore konstigt om det bara gällde mig?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-12-04 14:34

Björnström, hur går det med problemet kring att forumen på förstasidan inte "slocknar" när där inte finns olästa trådar i dem? Jag måste ju säga att det är ett ganska stort praktiskt problem =/

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-12-05 14:37
Ursprungligen av zinned:

Björnström, hur går det med problemet kring att forumen på förstasidan inte "slocknar" när där inte finns olästa trådar i dem? Jag måste ju säga att det är ett ganska stort praktiskt problem =/

Björnström, jag vet att ni måste ha fullt upp nu men hur ligger det egentligen till med en lösning på detta problemet? Det känns väldigt problematiskt just nu, man ser inte alls i vilka forum man har olästa trådar/inlägg =/

Ursprungligen av zinned:

Björnström, jag vet att ni måste ha fullt upp nu men hur ligger det egentligen till med en lösning på detta problemet? Det känns väldigt problematiskt just nu, man ser inte alls i vilka forum man har olästa trådar/inlägg =/

Hej!

Vi har inte alls fullt upp nu - vi lanserade i fredags och sen har det varit helg. Utvecklarna jobbar inte på helgerna så vi har inte gjort några förändringar alls (förutom ren administration som jag och moderatorerna gör). Imorgon bitti tittar vi igenom buggarna och prioriterar backlog och sen börjar vi jobba

/Martin

Vet inte om det Mija visade i sitt inlägg var ovan var Mija's egna inställningar men se vad som står under avataren...

Bifogar även en bonusbild som jag tog när jag skulle ladda upp den första bilden. Den föreställer bilduppladdaren, som är mycket bättre än tidigare men som också har lite språkförbistringar...

En sak till. Om jag klickar in på en tråd med flera sidor så kommer jag till den första sidan vartenda gång, tycker det borde vara den sista med de senaste inläggen. Så var det iaf innan uppdateringen

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

En sak till. Om jag klickar in på en tråd med flera sidor så kommer jag till den första sidan vartenda gång, tycker det borde vara den sista med de senaste inläggen. Så var det iaf innan uppdateringen

Det är precis likadant som tidigare. Om du klickar på trådrubriken så kommer du till trådens första sida. Men om du klickar på den lilla symbolen precis till vänster om rubriken, så kommer du till första olästa inlägget. Det enda som har hänt är att den lilla symbolen ser annorlunda ut.

Senast redigerat 2010-12-04 23:40
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Det är precis likadant som tidigare. Om du klickar på trådrubriken så kommer du till trådens första sida. Men om du klickar på den lilla symbolen precis till vänster om rubriken, så kommer du till första olästa inlägget. Det enda som har hänt är att den lilla symbolen är ser annorlunda ut.

Ajajaj...får skylla på kort minne

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-12-04 16:15

Måste säga att jag gillar det nya teckensnittet, det blir väldigt tydligt att läsa på iPaden. Bra storlek också.

Märkte en sak, jag vet inte om det är bra eller dåligt men det kan få en del saker att se rätt tokiga ut i vissa situationer.
Om jag svarar på ett inlägg med ett citat och personen i fråga sedan ändrar sitt orginalinlägg så ändras det i citatet också. Jag skulle nog vilja ha det så att orginalcitatet alltid får stå kvar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-04 19:51

Vart försvann mina inlägg? Jag hade närmare 3000 och nu står det att jag endast har ett?

Ursprungligen av 20hz:

Vart försvann mina inlägg? Jag hade närmare 3000 och nu står det att jag endast har ett?

http://www.99.se/feedback/282847-mitt-konto-visar-fel-antal-inlagg.html

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-04 20:47

Danke!

Bevaka tråden